16 januari 2011

Ny söndag. Veckorna går fort på jobbet, men helgerna går fan så mycket fortare.
Vet inte riktigt om jag är inspirerad till att städa idag, men har iaf redan diskat o nu är det toaletten som gäller. Sen ska jag laga mat. Fisk är beställt från han som jobbar, men vad för fisk då? Ingen aning. Blir nog torsk. Funderade på lax men hmm är inte så sugen på detta rosa lilla fenomen.

Igår spenderade vi eftermiddagen i Ingelstad. Blev mycket snöbergshoppning för att hjälpa pappa platta till berget ifall det kommer mer (vilket det iofs inte ser ut som då det regnar som bara den idag). O så gjorde vi hemligheter i garaget o fikade. När vi kom hem så tog vi lite ved i källaren o lite korv i frysen sen gick vi ut o hade grillpicnic älskling o jag. Mysigt men rökigt, luktar som en nybränd lada hela jag. Men men det är sånt man får ta.

Tillbaka till en ny jobbvecka, en jobbig sådan. Stängning på tisdag (inte överdrivet jobbigt) men sen ligger p-möte/teckenkurs helt fel på onsdag, jag slutar tidigt o det börjar kl 18 i torsås by =P blä. Men det får man väl bara acceptera, hoppas hoppas bara inte alla möten ska ligga på onsdagar denna terminen..

Magnus börjar ju skolan med imon, ojojoj. konstogt. Nu är det inte jag som ska leva på csn o han som ska jobba utan tvärtom. Skumt. Men det blir nog bra, bättre tider än nu (som idag när han jobbar 8-21).. Lycka till!

Varväl i vintermörkret som jag lyser upp med mina tulpaner!

Inga kommentarer: