24 oktober 2010

Sköna Söndag

Men så konstigt, hela helgen har gått o tro det eller ej men vi har nog gjort jättemycket denna helgen även om det kändes som att det var fredagskväll igårkväll o vi var jättebesvikna när vi vaknade idag o det var söndag.
Men vilken söndag sen! Besök på ÖB, Rusta och SkoKanonen, inga inköp för mig, bara vinterskor till Magnus (läses med engelsk touch). Men ett skoställ till garderoben, lite grodor, en hängare till (mina) väskor..
Men det bästa med denna dagen kom ur en diskussion som startade i fredags kväll. Var är SÄLLE egentligen. Vi ska ha Nallefest på Kullebo på onsdag, o alla ska ha med sin favoritgose, Sälle i mitt fall såklart men vart har han tagit vägen? O ju mer vi tänkte på det så kom vi överens om att han var nerpackad i en av de första kartongerna, vilket också den försvunna skylten och gardinvagnarna och skolböckerna var. Men vart har de tagit vägen? Jag har gråtit av förundran över min skylt o nu när det kom fram att även Sälle kunde ligga i samma kartong, VART HAR DE TAGIT VÄGEN!!?
Vi har hittat dem idag! O lyckan har stigit i topp. Skylten står numera på sängen, Sälle ligger på sängen o väntar på att det ska bli onsdag o fest med tårta, o gardinvagnarna ska få sin plats inom en snar framtid..

Gårdagen var inte dum den heller (men inget slår förstås upptäckten av Sälle o skylten idag). Men Magnus blev minsann firad. Kålpudding i paket från mormor S o sen många andra finfina saker både från bröder, föräldrar och svärisar.. O så tacos o cheesecake att stoppa i munnen =)

Imon är det måndag vilket ju innebär tidig dag för mig men också vattengympa på kvällen, med Rigmor o Peter. Magnus kör iväg till jobbet så han följer inte med. Har bokat upp mig på Functional Moves på onsdag med, ska bli intressant att testa...


Varväl

Inga kommentarer: