2 april 2010

Hemma o tillbaka i vardagen igen

efter en kort snabbis på Blåkulla igår.
Fy sjutton vad snabbt min nya Nimbus 2000 går, det va nästan så katterna flög av i farten, ja kanske jag med förresten..!

Sitter o lyssnar lite på olika låtar från melodifestivalen, har för det första inte hört alla o sovit mig igenom de flesta andra ;) Så hmm har fått lyssna mig igenom dem lite..
Vi har "arbetat" hela dagen, eller ja Magnus sov hela fm efter att ha jobbat inatt, men jag bakade kladdis, diskade, städade toaletten o läste ut tre tidningar som ja hade missat sen vi kom hem. Sen har vi varit o handlat o förberett kvällens kvällsmat. Mamma o Pappa o Rigmor o Micke är på väg. De ringde halv fyra, då var de i Simrishamn efter en liten tur på konstrundan.
Nu är vi äntligen klara med alla våra sysslor och inväntar alltså besök. Skönt att vi blev klara så vi kunde få en liten paus, trots en del missöden.

Hoppas ni har följt vår resdagbok, vi har sett att där varit många inne o tittat så kanske kanske har ni det ;) Vi har haft en superhärlig resa, känns längesen även om det bara är lite drygt en vecka sen vi kom hem. Har inte haft tid o lust att skriva innan o därför har det heller inte blivit nåt. Kommer kanske upp några bilder när tid finns över för det, men inte idag inte.
Vi har blivit bruna trots att vi inte SOLAT en enda dag, bara skuggat. Vi har varit på en hel del utflykter, Big Buddha, Akvarium, Fjärilshus, Orchideefarm, Djungeltrip med elefantridning o bad i varma o kalla källor, Emerald Cave o snorkling på fyra öar, Bamboo Island, o så förstås en hel del egna äventyr, så som bergsbestigning o vilsegång i städer o på landet. Men allt som allt en superhärlig resa, som varit varm o skön o där vi kunnat göra som vi vill. Helt o hållet.

Nu är det dags för mig att göra som min sambo, sätta mig i soffan o läsa lite tidning tills parenteserna anländer.

Hejs!

Inga kommentarer: