25 juli 2009

Äntligen Lördag!

Det känns inte alls som att det är lördag idag. Men det är det tydligen. Slutade tidigt igår med, fick gå ännu tidigare än vad jag skulle så det va skönt. Blev tjatad på att ja visst skulle gå direkt in till chefen när hon kommer tillbaka om en vecka o säga att jag vill jobba där så fort skolan slutar o gärna under hösten med. Hoppas de har rätt o att det inte låter tjatigt från min sida. Det finns ju kanske vissa chanser med tanke på att några stycken nu i veckorna här har sagt upp sig (fsk-lärare) o att det väntas smått framåt jul hos andra. Det är bara till att fortsätta med att hålla tummarna! Men vill jag det eller vill vi hem? Mister M sitter kanske med här nere med en fast tjänst om vecka. Vilket vi verkligen hoppas på, men hur blir det då? Kommer vi fastna här nere? Kommer vi strutta omkring som alla andra o inte få barn förrns vi är trettio? Inte min livsönskan direkt.. Det gäller att tänka både en o två ggr innan man tar en tjänst här nere kan jag tänka. För det är trots allt tre månaders uppsägningstid o hmm vem vill vänta så länge om vi får jobb o lght där uppåt? Inte jag iaf!

Ledig lördag idag o slutade tidigt igår. ledig söndag imon o börja sent på måndag. Känns som att vi får en riktig långhelg =) Skönt. Har lagat mat tillsammans o varit ute o gått idag (va en snabbrunda på netonnet o köpte en ny router (modem) eftersom det andra bara la av helt plötsligt igår när jag inte hade nåt att göra när mister M va på jobb) Ska snart göra varm smörgåstårta + dricka lite vin ;) , o efter det framåt kvällen ska vi ner till stan o kolla på Ice Age i 3D. Ska bli spännande. Tänk om man kräks?!


Igår fick jag namnsdagsfika av mister M, gott gott =) (fick bestämma själv när vi va i affären ;) )

Hejs

Inga kommentarer: