30 juli 2009

Vi har bestämt oss

Det blir en resa till våren, eller senvintern eller vad man nu ska kalla början av mars.
Jag har sagt länge att det vore så skönt att avsluta hela min skoltid med en resa nånstans. Typ avsluta ett kapitel o börja på ett nytt (även om kapitlet fortsätter här nere i Malmö). O nu har vi nog bestämt oss. Eller det har vi. Vi har bestämt men inte beställt. Funderingar gick runt två veckors charter till någon "närliggande" ö i Europa men funderingarna tog fart o nu är det Thailand som gäller. Att åka runt som man själva vill, ta det lugnt uppleva o se en massa saker o bo på det hotell man själv vill, när man vill. Det är väl det som kallas backpacking kanske? Det ska vi göra. Än så länge är siktet inställt på Phuket, PhiPhi-öarna Krabi o Koh Samui. Nån annan med bätter förslag? Var vänlig, säg till =) Hittade en "annons" om Emerald Cave o det tyckte jag lät fruktansvärt nice!

Jobbar min tredje vecka på Nydala denna veckan, om man inte räknar första helgen. O sen är det två till kvar. Känns skönt att mer än hälften är över, längtar efter mer semester. Men samtidigt är det ju ganska lärorikt att vara ute o jobba. Jag gillar det skarpt men tror som S nämnde i tisdags att man längtar tillbaka nåt grymt till skolan efteråt. trygghet, veta vad man har o veta vad man ska göra. Lugnet o ron, inget skrik o tjat men också vänner på ett helt annat plan än på jobbet.

Har dagtid imon, o sen öppning både lördag o söndag.. Men ser inte ut än så länge som att det ska bli överdrivet långa pass någon av dagarna. Skönt. Ska ta oss en liten shoppingtur på söndag, eller rea-titt för att köpa sommarskor inför den stundande visiten till värmen. Kom på att det ju inte finns några sommarskor att köpa då framåt mars, så då får vi ta det nu på rean. ;) Har även tänkt se om ja kanske kan hitta en underdel till min bikiniöverdel jag köpte innan i somras. O kanske ännu en överdel. Så jag kan slänga de andra två, gamla o obekväma.

Pojkarna Bus ligger o sover o ska väl säkert börja stöka nu när jag hade tänkt lägga mig o läsa. Men hmm de kan ju få hålla på tills ja ska sova när mister M kommer hem framåt halv elva.

MFF spelar tydligen bra idag, men ännu inga mål. Heja, Heja-heja Malmö...

Hejs!

1 kommentar:

Theresa sa...

Åh, så roligt ni ska få! Så kul! =) Hoppas du har en bra sommar, trots jobb och förkylning! Kramar