1 juli 2009

Solsken ännu en dag

..o jag älskar det!
En del klagar på att det är för varmt, o stundtals kanske jag kan hålla med. Men jag älskar det , jag gör verkligen det! Cino o Zano gillar det inte verkar det som. de ligger o slöar hela dagarna men det skulle nog ja med göra om ja hade sån tjock päls. Det hjälper ju kanske inte att Zano började med penicillinet igår o är jättelös i magen o kanske har feber. Vi vet inte men han verkar ännu emr hängig än normalt =(

Idag tog vi oss en liten städmorgon. Ja vattnade blommor, torkade disk som mister M diskade och städade toaletten. Duktigt. Sen åt vi mat o tog direkt på oss badkläderna o åkte till Ribban. Dock var mister M lite av en kräfta idag så det blev ingen långvarig tid på stranden, men vi badade iaf. Inget att hålla på, vi bara traskade rakt ner i det kalla vattnet (som egentligen inte är så kallt) o skönt var det. Tänk om vi kunde släng ner katterna med där, så glada det skulle blivit. Hoppas jag.
Vi tog bilen o körde vidare mot Oxie, med målet att fika med mister M's farmor o farfar. Vi köpte med oss lite jordgubbar o glass som vi sen mumsade på under den trevliga eftermiddagen. Vi körde vidare med vår skrattande bil (reg nr börjar med HAH) till IKEA. Efter att Cino gjorde en av sina vanliga tabbar i söndagskväll har vi ingen lampa i fönstret i tv-rummet. Han har fått för sig att riva/välta ner allt som står på hyllor eller bord. Han tar tassen o siktar nogrannt o slår till så att saken åker i golvet. I söndags var det glaslampans tur. Han satt i klätterställningen, tittatde på mig lite i smyg där ja satt i soffan (jag såg givetvis blicken jag fick o hade lite extra koll i ögonvrån). Han tittade på lampan o sen tittade han till på mig igen, säkert för att se om jag såg han. Sen gjorde han det berömda han tog tassen, siktade o slog till, sen log han med ett stort kattleende när han insåg att han verkligen fick fart på lampan. Han log inte så länge till kan jag lova. Han åkte in på toaletten o där fick han sitta tills jag städat klart.
Så tillbaka till dagen. IKEA. Vi köpte nya glas, små runda med svarta o silvriga prickar på. Vi har redan såna men har slagit sönder ett så vi köpte ett nytt paket också. Vi köpte även två nya lampor till fönstret. Såna med skärm. Vi tänker för framtiden ;) Vad vi vill ha när vi flyttar. O så ville vi ju egentligen inte ha en ny glaslampa för att inte den med ska åka i golvet. O så blev det ju lite batterier o glödlampor såklart (energi såklart).

Imon bär det av med tåg till Bakken. Jag har aldrig varit där. Ska bli jättespännande. O så ska vi ju åka karuseller. Tss ja tycker nästan det är roligare att åka karuseller nu än ja tycktre när ja va liten. Jag är feg nu, men var betydligt mkt fegare innan. =P Så det bättrar sig allt ;)
Hoppas verkligen på en toppendag imorgon!

Hejs

Inga kommentarer: