5 juli 2009

thinking about a thing

Jag håller på att plocka in tvätt i garderoberna. (Ja inte just nu, eftersom jag sitter här. Behövde en paus för att svalka mig). Puh så mycket tvätt det blev tvättat igår efter en del missförstånd nere i tvättstugan. Eller inte missförstånd men glömska bland en del andra som skulle tvätta =P Men vi tvättade tre stycken hushåll på samma gång, o det gick alldeles utmärkt även om det var lite hit o dit o kors o tvärs med kläderna. Ett rent under att vi inte blandade ihopa kläderna med varandra ;)

Har inte kommit så långt idag. Har inte bestämt mig för vad jag ska äta (men är lite sugen på Bullens pilsnerkorv o lite pulvermos). Lite lätt mat sådär. Känner verkligen inte för att ställa mig o laga något mer avancerat såhär på söndagsförmiddagen. Jag vet att jag brukar säga till mister M att det kanske är smart om vi lagar mat som vi kan göra lådor av även när vi inte är hemma båda. Men jag pallar verkligen inte idag. Mister M är på jobb, till halv sex idag med. Det blev badat på Ribban igårkväll. Skönt. Tror nog att om inte dagen idag innebär åska o blixt o dunder framemot kvällningen så är det nog bad som står på schemat idag med. Trots mulenheten ute.
Ska plocka klart bland kläderna. Tänkte ja skulle se om ja kan hitta ett par gamla tröjor som jag vet ska finnas i min garderob o slänga dem. Behöver verkligen slänga ut nåt så att allt annat får plats men haha som mister M brukar säga. Jag är en samlare. =P (inte bara på kläder) Men jag har två tröjor/toppar som ska i bingen. O även ett par flipflops. Som jag för övrigt ÄLSKAR. Men som jag nog får acceptera är sönder. De gick sönder en dag när jag cyklade till skolan, under den tredimensionella kursen. Bandet runt foten gick av så det satt bara fast på två stället istället för tre vilket gjorde det omöjligt att gå i dem. Men tredimensionell som jag var/är så hittade jag mina knep i slöjdsalen (jag säger bara limpistolen är guld värd) och fick så småningom ihop skon. Den ser för jävlig ut men den går att använda. Men hmm som sagt jag får nog ta mitt förnuft till fånga o slänga dem. Likadant ska jag slänga de skorna som jag fick ont i stortån av. Smart. Har redan kommit igång idag o slängt två BHar. Mister M skulle vara stolt om han visste vad jag gjorde här hemma ;)

Sitter också just nu i valet o kvalet om jag ska följa med hem på begravningen eller inte. Vet inte om det passar sig. Måste krabba med att byta pass på jobbet. O det var ju inte jag som kände honom. Men egentligen vill jag kanske ändå. Den lär bli riktigt fin begravningen, särskilt om ungdomskören sjunger o bandet spelar. Om de orkar. Det är ju trots allt bara en dag på jobbet, som jag troligtvis bara kan byta med någon annan. Känner mig jättevelig. Tänk om nån där uppe bara undrar va fan ja gör där. :s

Får fundera vidare o plocka in resten av kläderna.
Hejs

Inga kommentarer: