17 juli 2009

Hemkommen

Har precis anlänt i hemmets lugna vrå (okej har väl varit hemma en timme nu). Körde upp till Nöbbele igår morse för att vi skulle kunna gå på begravningen idag. Va nere i sandstan o skulle bada men brr va kallt det va . Tacka vet vi havet. Sen körde vi ut i skogen till svamplockarstället ;) R trodde det skulle vara för tidigt men vi hittade massor (enligt mig, två liter enligt mormor S) Så när vi kom hem sen åt vi varma hönökakor. Med lite av varje på men framförallt, kantarellerna! MUMS.
Riktigt trevlig o mysig kväll igår. Dagen idag har ju inte varit lika kul precis. Usch det var verkligen jobbigt. Jag tyckte så synd om alla o den enda tanken som hela tiden seglade i mitt huvud var "tänk om det var jag. tänk om det var jag som skulle behöva stå där framme i V's ställe." Jag fattar inte hur hon pallade stå där överhuvudtaget. Men fint var det. Bandet spelade o ungdomskören sjöng. O prästen S var ju lika underbar som alltid. Han pratade om att man ibland kunde jämföra ett liv med en matta. Det är inte längden som är avgörande utan hur den ser ut o hur den är. Vad man gör med den o hur man sköter den. Tanken var verkligen fin!

Katterna har nog saknat oss. De vill gosa hela tiden o Cino ligger här jämte mig o spinner hela tiden. =)

Hejs

Inga kommentarer: