4 juli 2009

Hemmadoningar att göra.

JAG VILL EGENTLIGEN SOLA O BADA.
Men hm det är så mkt som behövs göras här hemma, så idag får jag nog ge mig. Iofs så ska det ju bli lite sämre väder nu... Men nä. Frida. Du måste städa.
Har redan varit duktig o läst tidningarna (Sydsvenskan och SMP). Och rensat kattlådan. Och ätit frukost. Just nu maler det i huvudet, vad ska jag äta till lunch idag? Tror nog jag är så lat så jag tar en matlåda ur frysen. =PMan måste få vara lat med ibland.

Tror nog att jag får börja med att diska. Så jag kommer någon vart i detta kaos. Men sen kanske det blir en liten stund över för lite solning/skuggning här ute i "parken" innan det är tvättdags. O så hoppas jag att mister M är riktigt varm när han kommer hem från jobb, så att han jättegärna vill åka o bada med mig. Det är min största förhoppning just nu. =D

I förrgår var vi på Bakken. Kändes som att det tog halva dagen att bara komma dit. Men så fint det var. Så litet o mysigt men ändå så stort! (har aldrig varit där innan) O karuseller åkte vi. Vi åkte det mesta utom det som jag kallar uppskjutet/frittfall, den däringa tornado o den som der ut som lisebergs tornado. de va lite väl mäktiga för oss. Okej. Vi åkte inte alla barnkarusellerna heller men några. Dagen var sjukt kul, härligt att kunna gå i sitt eget tempo o bara ha sig själva att tänka på. Det blev dock ett litet missöde i slutet. Flera timmar efter vi hade ätit glass (5%fet o 95%kerlighed) så skulle vi åka skeppet inann vi gick tillbaka o åkte flumeride för tredje gången o den höga trä-berg-o-dal-banan för andra innan vi skulle äta. Så hm gick det lite snett. Eller det gick ju väldigt rakt fram o tillbaka i skeppet men efter så kan man ju lugnt säga att glassen inte var på samma ställe som innan vi satte oss i skeppet. Så det blev inget mer åkande. Kände mig helt sjuk i en hel timme efter så vi satt o kollade på folk innan vi gick o åt lite mat. God kinesisk buffé. O efter det blev det sockervadd o någon rem som mister M alltid vill ha.

Igår blev det ytterligare en dag på stranden i Bjärred, vid långa bryggan. Skönt. O så skönt det var i vattnet! Jag vill jag vill jag vill.. IGEN.

På fredag börjar jobbet. Ska bli skönt på nåt sätt. Hoppas bara det inte är lika varmt som nu för då kan det bli jobbigt. Varmt får det gärna vara o fint väder men kanske inte så här varmt. (fast det får gärna komma tillbaka v 34 o 35 för då är jag ledig igen )=)


Nä nu får jag nog ta tag i mitt liv.
Hejs

1 kommentar:

Theresa sa...

Du - jag känner igen det där! När jag var på Bakken åkte jag i princip allt - upp och ner och fram och tillbaka - men efter skeppet var det stopp - vi mådde dåligt alla som åkt den! Fy! Och värmen är tuff på jobbet minsann, men bättre det ändå än regn och rusk - trots att vi mot bättre vetande klagat en del över hettan ;) Men nu är jag ledig en vecka innan det blir jobb igen. Skönt! Typiskt bara de säger att det ska bli sämre väder... Jaja, den som lever får se! Kram