4 juni 2010

Konstigheter

..men kuligheter..!
Kom hem tidigt igår, redan klockan två, med ett jordgubbspaket i handen o lite kreativitet och energi. Ringde vårdcentralen som sa att ja va tvungen att komma en gång till o ta blodprov. Så snart som möjligt för att det redan gått en månad, eeh jaha när ska jag hinna det? Det visade inget på förra provet, men det va tydligen ett hepatit-test. Jag som fick spruta i januari.. Så nu ska det testet som jag trodde jag tog tas. Skumt.
Men iaf så ringde sen en tjej från skolan i Alvesta, inte bara skolan utan sär/träningskoleklassen ;) Vet inte egentligen om hon bara ville ha mig till intervju eller om hon i princip erbjöd mig ett jobb, det kändes som det sista men dit o hälsa på ska jag iaf, o bättre upp jag kan på samma gång gå på Peters student. Finfint juh! Jah det gick några timmar o jag hann prata både med Magnus, Mamma o Louise under tiden o så ringde det ett nytt okänt mobilnummer. o så var arbetsintervju två på torsdag inbokad. Om möjligt så lät hon ännu mer jag-vill-ha-dig men jag ropar inget hej. Förskola istället o nu ska man kanske då behöva välja. Sommarlov eller inte, 75% eller hundra. Stora barn eller små. Gaah blir galen. Men måste nog ändå säga att jag blev sjukt intresserad av fsk. En liten grupp med barn med egenheter, två bsk o en fsk. ME LIKE. Jaha så nu blir det student och två arbetsintervjuer på mindre än ett dygn, o så trollar jag bort min komptid på samma gång, smart! Det går snabbt ibland men skoj är det när det händer.

Blir en helg tillsammans med katterna. Hade säkert kunnat fixa dejt med nån om jag velat men känns skönt med en ensamhelg (jag vet att det inte lät likadant i början på veckan). Dop-presenter ska inhandlas o även gärna en tröja till mig, eller kanske fler. Vi får väl se vad jag kan få tag på. Lita mat skulle inte sitta fel, för förutom all sylt o grejs som finns i kylskåpet så ekar det nästan.

Varväl

Inga kommentarer: