14 januari 2010

Bättre lycka denna dag

Ja, okej, det va kanske inte så farligt, mest småskit som vi fixar i ett nafs. Va nog mest tantans framläggning av det hela som lät så illa. O ja förresten så tycker vi ju inte om henne heller så jah, då är det ju inte lätt. =P Men hur är det egentligen, kära kollegor, säger man pedagog eller lärare (pratar om fsk)? This fucking annoys me. Är vi inte alla pedagoger? Eller är vi alla lärare? Har vi läst till lärare för förskolan och grundskolans tidigare år, eller pedagoger för förskolan och grundskolans tidigare år? Nog har jag fått för mig att de alltid tjatat om att vi är pedagoger, eller? O mellanrum mellan rubrik o text, är det nån annan som har de i 24, 16 o 8 punkter beroende på vilken nivå det är, själva mellanrummen?? Isf berätta för mig vart det står att det ska vara så?! Snälla. I need some on my feets. (haha så dumt uttrycket lät direktöversatt till eng =P)..

Avatar tyckte jag var lite för mycket. Jag gillade filmen, alla fina vyer, kärleken, save the earth, sagan men inte allt pangpang, är det tvunget att panga så mycket? finns det nån mening. kunde inte chefen bara dött vid första skottet eller när de störtade som alla andra gjorde? va han verkligen tvungen att överleva? o varför kunde inte hon ha fått döda honom direkt då? varför va han tvungen att komma till hennes undsättning, precis som att tjejer inte klarar nåt (genus, lite skadad från skolan jag vet) okej hon dödade honom, men det va ju fortfarande han som var hjälten. Kunde hon inte bara fått blivit hjälten igenom det hela, det hade ju varit en liten twist..?

Nu är det dags att väcka Magnus.
Blir nog lite matlagning, o sen får vi se vad som händer. den enda hållpunkten för dagen är klockan fyra på Belle Nails.. =)

Hejs

3 kommentarer:

Carola Larsson sa...

En del i vår handledningsgrupp som valde att använda pedagoger. Vi tänkte väl som så att pedagoger kan man kanske använda (syftar på alla oavsett utbildning) men förskollärare (syftar på utbildning). Handlar nog mest om att höja statusen på yrket om dom tycker man ska använda lärare. Vad vet jag?

Theresa sa...

Ja, knepigt det där med pedagog/lärare! Innan hade jag förstått det som att pedagoger är alla utbildade och drämed är ej barnskötare pedagoger - men tydligen är det tvärtom att alla som jobbar i förskolan kan kallas pedagoger medan självklart bara de utbildade kan kallas lärare. Vi har dock använt pedagoger mycket i vårt arbete, eftersom vi refererar till både barnskötare och förskollärare som jobbar på avdelningarna... Lång utläggning där ;) Och det där med att mellanrummen mellan rubrik och text ska vara olika stora beroende på nivå har jag aldrig hört eller sett någonstans! Knepigt med sådant småpill!

chyzz sa...

Pedagog = Förskolan
Lärare = Förskoleklass/Skola

Så har jag lärt mig :P

mellanrummen var bara löjligt :P

kommentar sent, men jag har varit dålig på att läsa andras bloggar nu det sista :P