29 augusti 2009

Dagen den här.

Kusin S skrev precis till mig på facebook att visst är det väl skönt att bara kunna vara som kommentar till min status -Frida vet inte vad hon gör, men ska laga middag senare. Så skönt det kändes när hon skrev det. För visst behöver man sån tid ibland. Men ändå. Mister M ligger o sover så jag måste vara tyst.. Katterna ligger som två daggmaskar i solsken o sover o jag hamnade här efter en härlig dusch. Har pillat lite med mina pengar på banken, o ska kanske ta tag i garderoben o städa lite (läs: rensa). Får se vad jag tar mig för. Skulle behöva diska med men tror jag skiter i det, väntar tills ikväll, för då slipper jag ju diska så mycket sen imon.. =P Då blir det ju bara morgondagens disk =) Jag gillar att ha "kvällsdiskning" för då när man vaknar upp till en ny dag så är det rent o fint. Men igår pallade ja inte. Hade verkligen ingen lust alls, så det får vänta på sin tur.

Kollade på en film, o på kristallen på tv. Va inte alls meningen att ja skulle se den, men det va trots allt ganska så trevligt. Diggade verkligen Anders Lundins lila kostym, men allra mest diggade jag Carina Berg - oh jag är så hormonell - Hon är verkligen en fin person enligt mig. Hon skrattar o gråter, hon är så mänsklig. IDOL.

Oh nu längtar jag tills på tisdag, eller egentligen inte kanske. Men på nåt sätt så längtar jag. För så fort som bara terminen drar igång blir det snart praktik i fyra veckor (som bara brukar flyga iväg) o efter det så är det skriva skriva skriva fram till jul. Efter jul väntar jobb o mitt i jobbandet bär det av till Thailand. <3 Sen är det en hel sommar som vi har framför oss (visserligen med jobb) o efter sommaren så är det nog dags. ASAP vill vi flytta hem. Jag längtar, jag vill hem även om jag vill stanna här, detta är ju också hemma. Men jag vill börja framtiden. Jag vill ha ett hus att inreda, kunna sätta in vårt nya soffbord o vår nya matta i. Jag vill köpa min förbaskade sängstomme som jag inte kan ha nu, för då skulle man behöva slå ut minst en vägg. Jag vill ha lite space o jag vill kunna umgås med Åsa <3, med mamma o pappa med R o M, med J o med alla andra när jag vill, o inte när vi har tid för att åka hem över en helg. Jag vill skaffa hund som kan få springa i skogen, jag vill själv gå i skogen, jag vill kunna känna den friheten att bara gå ut o vara i NATUREN, den naturen som inte finns här utan att man måste åka iväg långt eller till nåt fuskbygge. Nu börjar jag bli trött på detta. Men samtidigt så kommer jag sakna detta, det vet jag redan. Man är visst aldrig nöjd. Nära till stan, en stad som har liv o rörelse hela tiden, som aldrig sover. Närheten till allt. Vänner o okända, M, H, B, M, L o M, o alla andra.

Hemlängtan idag? Mm..

Göra nåt för att inte tänka? Mm..

Nu..!

Hejs

Inga kommentarer: