26 augusti 2009

Förändringar är kul.

En vacker helg, det hade vi Mister M o jag. Överraskning stod det i kalendern o jag hade ingen aning om vart vi skulle även om jag hade lagt ut några förslag. Ett av dem stämde.
Blev först en tur till Kivik o musteriet där, sen vidare till Simrishamn för att äta o vandra omkring lite. Glass i glassbaren i hamnen o sen vidare till Hotell Svea. Trerättersmiddag med skagentoast, ankbröst o nån choklad/vanilj pannacotta med passionstäcke. MuMs.. I söndags bar det av till St Olof, vi skulle åka tåg. Gammalt gammalt ånglok mellan St Olof o Brösarp o tillbaka igen förstås. Mysigt Mysigt. Vidare för att besöka Bo Olssons i Tomelilla på hemvägen =) Ett par gympskor med ludd i inför vintern, ett par benvärmare o så ett vinställ =)

Måndagen spenderade vi hemma, hade ett möte på dagis som "förstörde" hela dagen (helt fel tid på dagen för att kunna göra nåt annat). Igår däremot bar det av till OK direkt efter frukost för att tvätta bilen - o den blev så fin - o sen vidare till IKEA. Blev ett nytt soffbord, en ny matta (också till vardagsrummet), två pallar o så lite småskit -ljusstakar, ljus diskborstar, gryta...
O fint blev det i tvrummet. Jag älskar att få det som jag vill ha det. Ut med den "ärvda" skiten o in med sånt som vi tillsammans köpt o tycker om. Små steg i taget så har vi snart VÅRT hem. Skönt att vi är överens. Lite förändring är ju alltid kul, o just den här förändringen blir man glad av. Den röda mattan livar upp hela placet o ger en liten färgkick varje gång man kommer in.. I like.

Idag blir det nog till att åka till tippen. Skiten som vi rensade ut igår måste ju ta vägen nånstans, o det är nog ingen som vill ha ett gammalt soffbord med repor i o en trasig matta så bort med det. Mister M har rensat sin garderob redan idag så det ska med slängas (men till Emmaus eller nåt) o jag tittade mest bara in i min garderob. (fast slängde ett par skor, okej flippisar, o en väska- duktigt o välbehövligt) ;)

Blir kanske ett dopp i det blå framåt eftermiddagen, o efter det styrelsemöte. Men först ska vi laga mat. Klyftpotatis, lövbiff o bearnaisesås =) MuMs!

Inga kommentarer: