28 augusti 2009

flugor i fönstret

insåg igår när jag hade lagt upp bilder att det faktiskt va riktigt länge sen det kom upp några bilder här (förutom de få på vardagsrummet häromdagen). vilken tur att jag då fick för mig att lägga upp några igår när jag ändå hade så tråkigt då ;)

Vi har haft ännu en lugn dag, mister M ville till Clas Olsson o kolla om de har våra skålar kvar, så där va vi på fm utan något fynd. Sen började jag med maten när mister M gick o tränade. Potatis o purjolökssoppa stod på menyn idag ;) MuMs!

Nu har mister M gått till jobb för de sista passen som G4S anställd. Härligt, tror jag. Känns skönt att han är fast så vi vet vår inkomst varje månad, lite trygghet. Men också skönt att i förväg veta att han har fulltid o slipper hoppa in när som helst. Skönt även att ha ett schema som är planerat mer än en månad i förväg (om ens det), även om både lillejul o julafton är på schemat =( vi får väl se om det går att fixa, kanske får bli nyår istället.

Jag ser verkligen fram emot att börja mitt haha nya liv. Att börja träna igen. Kanske inte är nåt nytt liv egentligen, har ju hållt på med nåt sen länge. Man kan nog mer kalla det att ha haft ett uppehåll. Känns skönt att få komma igång, o komma i trim, så man ser duglig ut när Beach Thai kommer i mars. (haha kommer o kommer, jag lär ju få ta mig dit)
Oh det är ju också en längtan i min kropp. Så skönt det ska bli. Semester utomlands. Vi kör lite på vartannat år nu. Får se hur det blir med det sen. Tänk, på onsdag är det bara exakt ett halvår kvar tills vi åker. Känns fantastiskt att det inte är längre, men också skönt på nåt sätt att det är så länge till så man får längta o vänta riktigt ordentligt. Då blir det nog ännu skönare när man väl kommer dit. =)

Cino o Zano har det mesta av dagen sovit, o när de varit vakna då har de suttit i fönstret o tittat på flugorna. Det är Cinos (lilleman) födelsedag idag, iaf vad vi tror. Vet ju inget säkert. Vi har ju busat med såklart. Med pinnen o mössen o med de nya "bollarna" som vi köpte till dem igår. De tuggar ju på mycket, händer, pinnar, plastgrejerna på persiennerna o allt möjligt annat, så vi tänkte att de kanske kunde tugga på dessa men inte än så länge. Zano tycker de är skitläskiga, förutom när de är i fart. Cino tycker de är rätt coola, men precis som Zano gillar han inte när de ligger stilla (kanske kan de anfalla en?)

Hejs

Inga kommentarer: