27 augusti 2009

Produktivt än så länge..

Men haha så hamnade jag ju här framför datorn så nu får vi se hur det går. =P

Har stigit upp i normal "uppstigartid" idag, halv nio är perfekt ;)
Ätit frukost i köket nu när det nya soffbordet kommit in i tvrummet. Bestämde att i o med det skulle vi ändra på vårt liv o äta i köket, (när vi nu ändå har ett) o bara äta i tvrummet när det är så att man äter själv, eller när det är mys. Känns bra tycker jag. Trevligt att titta på varandra när man äter ;)

Sen började mister M med produktiviteten att springa ner i källaren med grejer, jag rensade undan lite tidningar o papper o sen satte vi oss o gjorde det som vi försökte med igår, göra ett gymkort till mig. Äntligen eller vad man ska säga. Hade ju friskis innan men bestäme sen att ja inte ville fortsätta det utan ha på samma ställe som mister M men tog sen bort det alternativet med eftersom vi inte visste hur länge vi ska stanna här nere o det blir bundet på ett år. Men nu har vi insett att vi nog behöver stanna här nere till typ september nästa år, så då är det ju ett år ändå. O så har de öppnat en plusanläggning vid Entré så då finns där aerobic o yoga med. Perfekt, det är ju de passen, plus dans då givetvis som jag gillar. Men danspassen får jag väl hoppa över nu detta året då. Vet att de har danspass i Lund men hm vet inte om ja pallar åka dit bara för danspassen. Kanske kanske att det kommer även hit? Så nu ska det bli träning. Både pass o annat. Med mister M o utan. Nån annan som känner sig manad?

Vi bestämde oss för en liten slappstund nu innan vi i eftermiddag ska åka o bada, vilket inte blivit av än denna veckan. Kanske blir lite solning med.. =D O så ska vi tanka bilen, o till apoteket o köpa nytt nässpray ifall min lilla kära förkylning nu skulle få för sig att inte släppa taget i helgen.

Mister M ska jobba hela helgen så nu börjar de ensamma kvällarna igen, när hans semester är slut. Skönt på nåt sätt men ofantligt tråkigt också. Men känns skönt nu att han går på rullande schema så att det inte är varenda helg utan även en del i veckorna =) Men precis som han så tycker nog jag att det ska bli skönt att komma tillbaka till rutinerna efter sommarens konstiga scheman. Även om kanske inte denna höstens schema blir detsamma som schemana har sett ut innan så får man ju ändå ett normalt schema att följa. (ett schema som dock inte ger så mkt pengar som sommarschemat gjort =P)

Jag älskar verkligen Helén Sjöholms Gabriellas sång från Så som i himmelen. Sitter med den i Winamp just nu. Love Love Love..

Nu ska mitt slappande återgå till nåt produktivt tror jag. Inte alls för att jag är sugen på att städa toan, men tror nog att det behövs. Eller det gör det väl alltid. Hoppas bara att det inte börjar bubbla i den so det gjorde igår när jag satt på toa. det va lite skumt. Det typ bara dundrade i hela rören o sen typ sögs allt vatten både i handfatets rör o i brunnen till duschen ner. Efter det luktade det piss o avlopp i hela trapphuset, vilket det fortfarande gör.. Hmm skumt. Polisen va hitringd igår (varför ringer man polisen o inte boendejouren?) men de gick ganska så snabbt, så nåt allvarligt var det kanske inte, men det kan ju bli. I maj va ju sugbilen här hela natten. Hoppas inte de inträffar igen.

Hejs

1 kommentar:

Märta sa...

hej hej Jag köpte ett träningskort igår, men tyärr inte på samma ställe. Men det ska bli så skönt att komma igång.....

det kommer en bild senare idag eller imorgon kanske på tatueringen...hihi

Kram kram