7 augusti 2009

Sitter som berget

Förkylningen har tråkat sig fast i min näsa, o inte vill den ge sig av..!
Tycker allt att den kan ta o försvinna. Men jag har trotsat den idag. Gjort sånt mamma skulle säga att man inte ska göra. Jag har BADAT. =) Det va ruskigt skönt i Bjärred. Mister M tyckte det va kallt men jag njöt. Dock har det kommit maneter till vårt land. De va röda men vi kunde inte riktigt avgöra om det var brännisar eller inte. =O Inte direkt så att vi kände för att känna på dem heller. No risks taken.

I förrgår satt vi vid datorn tillsammans o kollade på hotell nere i sydlandet Thailand. Helt plötsligt så såg vi att en ruta med pris på ett hotell bara försvann. Oho.. Oroande. O mycket riktigt var det då slutsålt. Så då fick vi lite eld i rumpan. Eftersom man bör ha flightnumret klart när man bokar hotell (de vill det) så fick vi ta dem också. Så i förrgår blev jag mycket fattigare på mitt fondkonto.. O hehe Mister M blev fattigare igår när man skulle betala lite i förväg på hotellen, typ 10% av summan. Så nu är allt klart. Vi har väskorna, men vi har inte bara dem. Vi har flygbiljetter med Thai Airways o hotellrum bokade för 20 nätter =) Nice. Blir lite olika ställen. Phuket Stad, Phi-Phi-öarna, Koh Mook, Ao Nang o sen avslutningsvis Karon. Så nu är det bara att vänta o längta. Mister M vill som vanligt åka nu (fast det har han inte sagt än), men jag kör på samma som jag brukar säga. Det är så härligt att ha nåt att längta till. Även om det är typ 6,5månad kvar (oh shit, är det inte längre ändå? hade först tänkt drämma till med nio månader men sen satte jag mig o räknade på fingrarna) så går det så fort tills vi är där ändå att man knappt hinner fatta det. O förresten har vi ju sommar här med nu! Framåt jul, när x-arbetet börjar ta sin slutliga form då kommer jag definitivt också längta halvt ihjäl mig varje dag, men då är det ju inte länge kvar. O den där längtan tror jag nog är bra. Man hinner inse vad som ska hända men också så går det inte så fort att man inte hinner med själv i tankarna. Jag behöver iaf en hel del tid på mig att just längta på o vänta på. Ask mister himself =P

Mister M jobbar ikväll (igen) o imon o på sönd o på månd. =P Så jag har en ledig kväll. Eller jag har haft en hel ledig dag vilket varit jätteskönt. (Särskilt med vetskapen om att jag har sju dagar i rad framför mig att jobba). Vi tog det lugnt på förmiddagen o lagade mat såklart. Sen åkte vi till Bjärred o badade, o till Burlöv väldigt snabbt för att hämta mister Ms nylagade klocka o även inhandla gräddfil o creme fraiche när vi ändå var där. Körde hem igen o så fick sig mister M en liten sovstund medans jag läste bok. Dagen började inte så bra idag så mister M behövde sig en liten nap nu i em. Cino har fått för sig att han ska upp i fönstret med blommorna (har ett med blommor o ett utan). Igår när vi kom hem efter att ha handlat mat så var min STORA FINA orchidee nerriven o krukan helt sönder. det finns bara en klantskalle som kan ha gjort det. Så då fick vi sätta om den. Imorse började han på nytt besöka fönstret o vi sa till han o sprutade vatten på han gång på gång, men han skulle hela tiden tillbaka. Till slut sket han i badkaret (vilket han inte gjort på flera veckor) o jag gav dem mat för de skulle lugna sig. Vi trodde det va över men icke. 07.38 vaknade vi av en smäll. Ja samma kruka med samma orchidee (okej inte samma kruka, den gick ju sönder) for i golvet, brak i tusen bitar, plus mister Ms ljusstake som han fått av mormor. Som tur va gick den inte sönder. Det blev en rejäl utskällning o vi va helt slut, men det va bara till att stiga upp o städa. Tidig morgon + jobba natt är ingen höjdare.
O nu sitter jag här med en jobbhelg framför mig. Men den ser inte ut att bli så ansträngande, inte lång heller (kvällslång menar jag). Skönt det. Hade tänkt göra mig lite tonfiskröra till mina mackor ikväll, ska ev diska eller så gör ja det imon. Hade tänkt se en film med.

Förresten. Vi provade oss på att bleka mitt hår igår mister M o jag. Det va med en sån kam, inte borste som jag hade blivit rekommenderad. Det finns bara borste i de förpackningarna som har färg vad ja kan se. Så av med kläderna o på med en handduk. Mister M agerade frisör o visst han missade nog några ställen, men så är det första gången o så är det ju slingor, det ska inte vara helt jämnt överallt. Om det ser ut som slingor vet jag dock inte om jag vill hålla med om. Mer typ som solblekt hår. det är lite lagom blondt sådär =) Bättre än innan iaf, för nu har det sett för jävligt ut, men min rand är borta iaf! det är huvudsaken! (Bild får komma senare)

Hejs

Inga kommentarer: