6 december 2009

Nattens bravader

Haha måste bara berätta denna enligt mig fruktansvärt roliga story.
Magnus jobbar ju natt o kommer därmed hem halvsex på morgonen, när hans andra hälft är lite sisådär halvt-om-halvt inte är vid medvetande. Vi somnade om igen (jag iaf) o så hörde jag nåt skumt mumlande, jag tittade på Magnus o funderade på om det va han som sagt nåt, o där börjar storyn

F: sa du nåt?
M: hmajduljerifdla (ett enda sladder)
F: URSÄKTA?
M: hmblahudeghsu
F: eeh, asså skulle du kanske ta det där en gång till?
M: (stönar lite lätt) hmhuluglu (pekar mot väggen bakom mig varpå jag vänder mig lite försiktigt om för att se vad som är på väggen -ingenting. Jag vänder mig om mot honom igen o ser nog ut som ett frågetecken)
F: va?
M: Trädet..
F: vilket träd?
M: trädet där borta , vårt träd.
F: ? hmm vår palm menar du? här inne?
M: mm, ja vår palm.
F: vad är det med vår palm?
M: Bara, hmm vad är det för träd?
F: En yuccapalm?
M: mhm (lägger sig ner igen)
F: vaddå, var det nåt särskilt med vår palm?
M: -
F: Asså på allvar, väckte du mig för att fråga vad vår palm hette?
M: Väckte jag dig?
F: eehh, daaaah. Klockan är typ halv sju o vi sover
M: Jaha. (la sig ner o sov)

Jag misstänkte att detta var ett av hans prata-i-sömnen-scenarion men var ändå inte helt säker (i början med allt mumlande började jag ärligt fundera på om han hade fått en hjärn-ja-vad-det-nu-heter..). Jag frågade han när han vaknade om han hade drömt nåt, kanske om palmer? Han hade ingen aning. o jag började såklart skratta direkt. Det var ett prata-i-sömnen-scenario. O sheezus vad ja skrattade åt han! både när han hade somnat igen o när jag skulle berätta, nästan lika roligt som mitt spottscenario för snart ett år sen.. HAHA

Jah annars har dagen rullat på, fort som attan. Varit o handlat mat o annat så dagen har bara rullat på. En ny dag imon. Har läst som den ikväll, fan va trött man blir på sin egen text. Jag skulle kunna spy över datorn ikväll, o ändå är jag inte klar. fyra sidor kvar =P Men jag tar dem inte ikväll, jag bara gör det inte!

Hejs

Inga kommentarer: