1 april 2009

--

Ingen har lurat mig idag. Inte vad ja vet iallafall. Eller? Är det nån annan som vet att ja blivit lurad?
Idag är det lite mer att skriva om, om man nu ska skriva om vad man gjort.
Cyklade tll skolan i regn i morse, i eftermiddag när ja cykla hem var det strålande solsken.
Men vi var iaf där o gjorde klart bildspelet till vår första uppgift som ska redovisas imon. Konstruktionslek.
Blev riktigt fint, med sandbakgrund.
Efter det åt vi lunch med Louise, Jessica, Linda, Karolina o tre från vår grupp, o kopierade de kapitlerna som ja behövde ur Kristians bok.
Sen var det äntligendags för dagens dos av hantverk, att jobba med händerna ;)
Vi fick en liten genomgång av lite olika träslag o även av en bandsåg. Vi pratade om hur man smartast o lättast gör ett skrin och vad det egentligen var detta skulle leda till.. Sen fick vi själva börja skissa lite påmått o hur vi ville ha det. Även välja ut en bra bräda o sen såga den i bandsågen (läskigt) jag va lite jobbig o ville inte ha min bräda så tjock som alla andra (nåt speciellt måste man ju ha ;) ) så jag fick hjälp att köra den genom planhyveln. Sen var det bara till att börja slipa o sätta ihop dem med lim o tvingar.. Imon ska vi som sagt redovisa o efter det har vi eget arbete på eftermidagen så då blir det nog till att såga ut botten o locket o sen kanske limma på det. Kanske även börja borra hål till att sätta i plugg. Men vi får se, det beror ju också på om det är någon där som har behörighet för maskinerna.

Zano ligger här jämte mig o sover nu. De har busat som bara den nu ikväll. I papperspåsar men också med de nya mössen =)



Ha en skön kväll!
Hejs

Inga kommentarer: