23 april 2009

Solig dag men jag sitter inne.

Vi tog oss en sovmorgon M o jag, o katterna tillät det, efter att de fått lite mat i magarna.
Vi städade o packade lite på fm, packde ihop datorn som ska lämnas tillbaka (som inte fungerar, totalt DÖD)
M skulle va på jobbet vid två så ja åkte med till OK o hämtade min nya dataväska, gick en långrunda i solskenet inann jag kom hem till ett kaos.
Har diskat (hur länge som helst) men också duschat o fixat lite. Ska packa klart necessären nu o även slå in paket o kanske göra kort. Skulle verkligen behöva läsa lite med, men det får kanske bli i bilen imon.
Har även haft en liten pratstund ed Louise.
Fick en mycket trevlig (not) överraskning när ja kom hem efter promenaden (egentligen två). Det låg två kuvert på golevt. Jag öppnade o tyckte som vanligt att det va roligt att de var adresserade till mig. Men så roligt var det inte. Det ena var en påminnelse om att betala en bok som jag beställde i januari, som jag efter en snabb koll på internetbanken kunde se att jag hade betalat, bara till att ringa o säga till. Det va inte det att den va betald igår heller utan den 2/2 (!)
Öppnade nästa brev, en räkning på väskan jag nyss varit o hämtat. KONSTIGT. Den betalade jag ju via internet. Och det stod dessutom inte alls samma företag på loggan på fakturan som där ja köpt den. Hmm OCH den va 150 kr dyrare?
Jag fattade nada o ringde genast upp det företaget som skickat ut fakturan, riktigt pissigt arg. Han bara nä det är inte vår, o jag direkt NÄHÄ men det är ju ni som skickat den, det är ju er logga. Han tyckte ja skulle ringa en annan man som jobbade på det företaget jag beställt ifrån, (de kände tydligen varandra) o ja bara, men hur vet jag att det är hans fel då? det kanske är ert, o jag sitter här med en faktura jag redan betalat, det är ju jag som får skiten om ja inte betalar. Han bara du ska se att det ordnar sig, ring du honom ist.
Sagt o gjort ja ringde han o han fattade inget alls. Han förklarade att det företaget jag fårr faktura ifrån är det företaget som de beställer sina väskor ifrån så nåt skumt var det. Man efter många om o men så kom han fram till att jag hade då betalat vad ja skulle o kunde kasta den fakturan. O så fick ja 50kr insatt på mitt sk handlingskonto hos affären =)
TACK TACK






Ursäkta de dåliga o tråkiga uppdateringanr, men jag ska bli bättre när det är mindre att göra, o då även lite fler bilder, från både privatliv och skolliv.

Hejs

Inga kommentarer: