10 april 2009

Långfredagen

lång vet jag inte om den har varit. Eller okej vi vaknade tidigt så den har ju blivit lång på så sätt. Men den har gått fort, riktigt fort den här dagen. Har haft en himla bra (not) dag med katterna. Började redan gårkväll. Vi gick o la oss tidigt o läste eftersom det inte fanns nåt alls på tv, sen släckte vi väl framåt kvart över tio eller nåt. Jag hade precis somnat så hörde ja nåt braka. Det va Zano som tyckte att påskriset var jätteintressant. O välte därmed vasen. Allt vatten bara rann ut på golvet, givetvis in under soffan =/ Sen ställde vi ut det på balkongen. Vi sov o sov, halv sex vaknade vi båda av en duns. Då var Cino i farten, han låg jämte mig i sängen men petade ner spryflaskan på golvet (en ganska vanlig sysselsättning på morgonkvisten) problemet var att flaskan gick mitt itu i korken och därmed vällde vattnet ut även ur den, in under sängen såklart =/ Tredje incidenten var på fm när M va o handlade lite. Då va Zano uppe på bordet i köket ist, påskriset än en gång, vasen välte o vattnet rann. Fjärde incidenten var av samma katt, men inte så allvarlig, jag skrattade dock lite mer. Han hade varit uppe på bordet igen, men inte rivit ner vasen denna gången. Däremot som M tror hade han tagit hjälp av nåt (kanske Cino?) för att ta upp en kvist med fjäder och påskägg i o sen vandrade han omkring med den i hela lägenheten.. =P Såg ganska festligt ut.. =)
Sitter här med ett snurrande huvud. Vet inte riktigt vad som hände nu är vi va ute o gick, vi gick o pratade o helt plötsligt började det snurra när vi var alldeles utanför vårt hus. Men där fanns en bänk så jag slog mig ner. Men det snurrar fortfarande. Kändes som blodtrycksfall, men det brukar ju inte vara så länge. O ätit det har jag, alldeles för en liten stund
sen. Och inte vilken mt som helst utan grillad fläsk-karré med aioli-potatissallad och vanlig sallad. MUMS! Men middagsmaten idag va inte så tokig den heller (jag vet att vi ruckar lite på traditionerna, eller rättare sagt flyttade traditionerna) vi åt sill (läs: fiskpinnar) potatis o gräddfil/gräslök =) riktigt mumsigt det också.
Städade lite på fm o sen när vi satt o åt så frågade ja M nåt om jobbet som matchvärd. Svaret fick jag o sen efter ett tag så bara dök det upp att det va ju långfredagen idag o så dök tiden 13.45 upp.. SHIT M vi ska va på Stadion vid kvart i två, klockan var bara halv ett, en det blev panik i familjen Jönsson/Henriksson ändå. Vi som hade planerat att vi skulle göra så mkt här hemma, o ja som skulle duscha! KATASTROF. Men vi hann, var där tom en liten ynklig, eller kanske två minuter innan det började..

Ha nu en riktigt bra påsk. Det ska vi försöka ha ;)
Hejs

Inga kommentarer: