16 april 2009

Påskhelg och sprutor

Ojojoj. Vilket shoppande, men också länge sen ja skrev. Tydligen.
Känns verkligen inte så länge sen det va påskafton, men där är det ju! Snart en vecka.
M's föräldrar kom på påskdagen, o stannade hela annandagen också.
På påskdagen var vi hos M's farmor o farfar mest hela dagen, o annandagen fick bli ett besök på Entré.
Blev till slut att jag o M's mamma var kvar där själva o shoppade. O pengabristen till trots som student hittade jag ett par nya jeans, en bolero till bröllopet o så trosor o bh. =) På kvällen var det dags för premiärmatch på nya Swedbank Stadion. Inte som matchvärdar den här gången men riktigt spännande och skoj!

Tisdagen bestod av lite skola o lite ledigt, så även gårdagen, men då tog jag med mig grejerna hem o sydde här hemma. Har sytt klart min väska idag (bild kommer en annan dag) men har hunnit med en hel del annat med. Har beställt en ny dator, som förhoppningsvis kommer i början på nästa vecka. Ska lämna den andra hemma hos Mamma o pappa, det är ju en sån där lånedator. O sen har vi varit o vaccinerat katterna o fått reda på att (även) Zano har ett blåsljud på hjärtat, tror de (varför får jag alltid djur som har blåsljud på hjärtat?) O sen bar det av hem för att laga mat. Efter det tog vi oss en shoppingrunda till, vi insåg att om vi ska köpa en arm till tvn så får vi nog göra det nu så att vi kan ta med oss tvbänken när vi åker hem till helgen, för sen blir det kanske länge tills nästa gång. Så först till soptippen o slänga skräp, sen vidare till Svågertorp för att köpa blomjord o tv-armen. Efter det till IKEA o leta upp en hylla som vi kan ha video/dvd mm på.. Blev även två lampor som ska stå på. O så lite skit som skulle höra till. (bild kommer även på detta senare, när det är uppsatt) =)

Imon blir det skola en liten stund o efter det så får vi väl fortsätta här hemma. M ska jobba i helgen, o jag har för avsikt att nån gång köpa födelsedagspresent till mamma o läsa bok som ska va läst efter bröllopet men också göra klart mitt "att smycka mig"...
Ha en skön fredag!

Inga kommentarer: