30 juni 2009

Grand Finale

Final av U21-EM igårkväll. O vi var på plats, som publikvärdar. Jag hade nog verkligen den slappaste uppgiften på hela kvällen tror jag (tillsammans med några andra). Vi satt brevid en del av pamparna från UEFA, några pampar från Malmö, o några av Englands spelare (bland annat avstängde målvakten Hart (ja kunde smekt han på rumpan eller petat någon annanstans på han om ja bara hade velat ;) )). Vi fick i uppgift att sitta ner på vår plats och titta på matchen (vi fick biljett, ackreditering, o en tröja från UEFA) o sen så fort SLUTsignalen gick skulle vi ta på oss UEFAtröjan/ta av UEFAvästan så att tröjan blev synlig o ställa oss med ryggen mot trappan för att inga av pamparna skulle gå ut i trappan o stå där då ALLA spelarna från bägge lagen skulle gå i trappan när de fått sina medaljer. Hehe lite skryt sådär. Men det kändes som ganska lättförtjänta pengar den här gången (men det kanske var tacken efter att ha stått i Serbien-klacken förra gången). Jag gillar nog att vara publikvärd ändå. Men det ska bli skönt nu när det börjar vara vanliga allsvenska matcher igen på måndag. Man ska inte säga att pressen blir mindre för det är samma job, men det är lite mer som står på spel när det är UEFA som bestämmer..

Idag har vi börjat med meducinen till Zano, kan säga redan nu att jag längtar INTE till helgen när mister M jobbar o jag ska ge honom den själv. Men, hmm jag får väl göra mitt bästa. Men jag säger som jag sa igår. Klöks han när jag ska ge honom den så klöks jag med. Så är han smart klöks han hela tiden så slipper han få den, av mig iaf ;) Annars har vi också varit o lämnat bilen på CarGlass. Hmm ute på Lundavägen så det va inte så allvarligt. Vi körde dit o fick oss därmed en liten promenix hem. Jag är jättesugen på att åka till Lomma o sola o bada i eftermiddag när den är klar, men vi får väl se vad mister M känner för senare. Först o främst behöver vi ju få tillbaka bilen =P

Nu tror jag nog att det är dags minsann, för att gå o laga lite mat. Kycklingfilé i jordnötssås med ris. o så lite sallad till ;)

Hejs

Inga kommentarer: