27 juni 2009

Nu är vi där igen

Mister M sover. Cino sover. Zano sover. o här sitter jag. Hmm lite skumt det där att man hamnar framför datorn när man inte får föra väsen. Hade tänkt att jag skulle gått ut o suttit i solen hela förmiddagen (för då för man inga oljud). Men det blev lite svårt eftersom solen typ går i moln hela tiden. Så jag struntade helt enkelt i det. Får väl ta oss en tur till Ribban eller nåt i em innan mister M ska iväg till jobb igen.
Tänkte ja skulle lägga upp en massa kort från våren i datorn. De som liksom har hamnat lite i skymundan när jag har tagit o lagt in en massa kort från skolan. Skolan som förresten nu kan anses som helt klar för vårterminen. VG i både matten o tredimensionellt. Kändes verkligen super ;)
Nu återstår bara det sista, x-arbetet, o så den sista praktiken förstås.


Och som de flesta säkert redan märkt har jag inte brytt mig om att ens nämna Michael Jacksons död. (Eeh fast nu gör jag det.) Jag måste faktiskt erkänna att när jag läste det i tidningen igår morse så blev jag inte förvånad. Och det första som slog mig var att jaha, nu ska hans namn segla fritt över allas läppar och synas i alla tidningar. O hela dagarna kommer det vara MJ på radion. Jag hade ju inte fel. Suck.
Jag har verkligen inget emot MJ. Men ärligt, vem var han egentligen. Han kunde ju i varje fall inte va sig själv! Eller var det det han försökte uppnå med all skit? Musiken var bra men inte bäst. Han var inte snygg, inte ens välseende (hmm goodlooking =P) o absolut inte välmående. Är det en idol? Någon som inte kan se det fina i sig själv? Någon som måste göra om sig för att känna sig fin (o då syftar ja inte på lite botox eller nåt litet implantat som vem som helst faktiskt kan behöva. Hmm ja ni vet nog hur jag tänker).

Så, nu har jag sagt mitt.
Fast "we are the world" är faktiskt en superlåt ;)

Nu ska jag återgå till mina bilder. Sen blir det till att laga mat; Nypotatis o senapssill (läs: fiskpinnar) med gräddfil o gräslök, o vattenmelon till efterrätt =D

Hejs

1 kommentar:

Theresa sa...

Grattis till fina betygen =) Och jag kan verkligen bara hålla med dig om MJ - vad har folk brytt sig om honom de senaste åren, förutom när det gäller plastikoperationer och eventuella övergrepp på barn? Och nu gråter alla över att han är död. Falskt så det sjunger om det - innan gick han som Wacko Jacko i tidningarna, nu helt plötsligt är han King of Pop igen. Hm... Jaja, det är väl världen i ett nötskal! Kram