28 juni 2009

Utflykt

Fick faktiskt lov av katterna att sova litegrann idag. Kanske inte överdrivet länge för kvart i nio skulle jag tydligen gå upp. Men redan innan dess betedde de sig nästan som vuxna, för jag fick sova ända till kvart i åtta innan de skulle ha mat första gången. men jag bara pallade inte att stiga upp då så jag gick o la mig igen med tanken att ja skulle läsa lite. Men så fort som jag la mig i sängen så kände ja att det va nog ingen idé att ens ta upp boken, för den skulle nog lika fort trilla ner i ansiktet på mig o då skulle jag vakna med ont i nosen. Väckte mister M lite tidigare o så åkte vi till Foteviken (Höllviken) till Vikingamuseét där det också hölls vikingamarknad med fler än 500 vikingar på plats. Lite coolt att se allt då jag aldrig hade varit där innan. Marknaden kändes som alla marknader, samma sak många gånger efter varandra. Men det var ju inte de gamla vanliga sakerna som finns på marknader o det gjorde ju det hela lite mer spännande.
Sen tog vi en Whopper på BugerKing på Toppen i Drive Thru o sen körde vi vidare mot stranden vi va på i onsdags. Bortåt Beddingestrand (eller egentligen ännu längre bort) o hälsade på mister Ms farmors syster med man i husvagn. Mister Ms farmor o farfar va där också o mister Ms pappa med. Så det var nästan som en lite släktträff =) Där va en liten voffe med. Så söt. O den ville hela tiden busa med mig o mister M ;) Jag längtar verkligen till att kunna skaffa hund. inte för att ja inte är nöjd med katterna utan mer för att en hund alltid är en hund. Det kan ingen katt uppnå.




Mister M gick till jobbet direkt när vi kom hem o jag har diskat. Nu ligger pojkarna o sover o jag vet inte riktigt vad ja ska ta mig för. Ska jag sitta inne o kolla på film? Jag måste ju ändå äta snart. Ska ja städa på toaletten eller vad ska jag egentligen göra? Känns mindre kul att gå ut i solen nu. Helt själv. Men nåt får ja ta för mig. Ska kanske kolla på Unga mödrar på Norska, det har jag ju inspelat.

Imon är det först en runda till Nydala som gäller. Ska få nycklarna o så innan det är dags att börja om två veckor. O sen får jag köra hem o vända för att sen ska vi iväg på fotboll. U21-finalen börjar inte förrns 20.45 men vi ska ha samling 17.15 o ska även förbereda oss på en LÅNG kväll, då det efter matchen ska vara prisutdelning (såklart) o även vara förberedda på en förlängning+straffar så som sverigematchen. Så eeh ja. Det kommer bli en LÅNG kväll.
På tisdag ska vi lämna in bilen på fm för att få en ny ruta. Annars inget alls planerat för veckan. Hoppas på en sjukt varm o skön vecka med sol så att vi kan njuta nu när vi är lediga. Har funderingar på att åka till Furuboda över en dag o sola o bada (om det går, det brukar ju va svinkallt där), emn det får vi se, beror helt på väder, vind o humör ;)


Hejs

Inga kommentarer: