11 juni 2009

livade upp min dag

Ska till tandläkaren idag =/
Känns sådär. För första gången på länge är jag faktiskt lite nervös inför att gå till tandläkaren. Det känns som att jag kommer ha sjukt många hål, men det är ju inget jag vet. Så som mister M säger: Det är ju ändå lite sent att göra nåt åt det nu, om du har hål. O eeh det är ju faktiskt rätt. Men jag vill ju inte behöva åka hem en gång till bara för att laga hål hos tandläkaren o jag vill helst inte förstöra både morgondagen o måndagen med att behöva gå till tandläkaren mitt i. =P

Men mitt i denna nervösa stund så fick jag lite glädje o nyfikenhet inpillat i livet! R skickade ett mail från London o skrev att farmorn o farfarn bestämt att de ska älja huset i England o flytta hit till Sverige. Vat vet jag inte men farmorn kommer ju härifrån (här o här, men typ Ljungby) så det kanske blir riktigt "nära" isf. Spännande. O då kommer ju givetvis familjen att vara här en del om somrarna o ibland på loven. Så spännande! Då kan vi ju träffas nån gång ibland. Inte bara att jag ska åka dit hela tiden!

Har precis ätit mat, min egna fiskgryta med potatis. Så nu är det bara att vänta en liten stund o sen borsta tänderna innan jag måste gå. Ska va där vid ett (men mamma o pappa bor två hus från vårdcentralen/tandläkaren så behöver inte gå så länge innan). Ska hämta ut mina nya piller med efter att jag varit hos tandläkaren. Ska bli spännande o se om det blir någon skillnad. Denna omgångn har verkligen varit jobbig. Hur mycket värk som helst, plus att det bara forsar ut =/ Inte bra, inte bra.

Haha Å o jag, vi satt o pratade bebisar o bröllop mest hela dagen igår. Lite kul faktiskt.

Men måste bara berätta med. Efter jag hade skrivit klart bloggen igår så skulle jag ju se barnmorskorna. Jag gick o satte mig vid tvn, o mister M skulle g in i duschen. Mamma o pappa satt inne vid datorn. Så tände mister M lampan i badrummet, o allt bara slocknade. Hela huset, all ström till hela huset va väck. Sen höll mister M o pappa på att kolla proppar o sätta på olika strömgrejer i hela huset men inget alls fungerade. Jordfelsbrytaren slog av hela tiden. o efter många om o men (o efter att jag sagt det ett otal ggr) så ringde pappa en elektriker som fick komma hit vid kvart i tio på kvällen. Nice. Han hade ingen aning om vad det var men kopplade iaf förbi den där brytaren o så hade vi (kanske inte så säker) el igen..
Han ska komma på besök idag eller imon o felsöka HELA huset.. Spännande, eller inte.

Hejs

Inga kommentarer: