2 juni 2009

Utställning hela dagen

Började i skolan vid tjugo över nio med att ställa fram sakerna som skulle vara med på utställningen o sen vid tio skulle vi börja. Kanske inte det mest tillfredsställande arbetet, bara gå runt bland alla grejerna och se glad ut i tre timmar. Det tog verkligen den positiva energin ur mig. Vid ett skulle vi börja redovisa, prick på minuten kom lärarna som för övrigt inte ens hade varit nere o kollat om vi ens var där. Då får tantalantan för sig att hon ju först måste gå o kolla på alla montrarna o se hur vi gjort. Eeh, ursäkta var det inte NU vår redovisning skulle börja? Hmm för hon som hade kommit vid kvart i tio kunde ju givetvis inte lyfta sin rumpa från stolen en kvart tidigare o gå ner o kolla.. Eller?


Sen kom det drygaste av allt, stå nere i entrén där det bubblar av folk, som babblar. Jag hörde knappt själv vad jag sa när vi redovisade. O det var nio grupper. Det tar sin lilla tid och jag har ont i ryggen nu.. Nicht gut, nicht gut.

Haha en sak som dock var ROLIG..
Vi var som sagt nio olika grupper o efter grupp fem hade vi en liten paus. När vi kom tillbaka var det ju dags för grupp sex. Tantalantan skrev ner en sexa på pappret o ringade in den o sa högt o tydligt. Jaha nu var det dags för grupp sex (med mellanrum) sen tittade hon på pappret o flinade, sa det tyst för sig själv en gång till; grupp sex. Sen helt plötsligt utbröt hon med världens flin som att hon kommit på världens grej. Haha GRUPPSEX, o så såg hon mycket nöjd ut. Hmm.. Jag skrattade så. Vi var inte så många som hörde men vi som hörde skrattade o kan ju säga att det spred sig ganska så snabbt.. ;)

Mister M var med där o kollade en liten sväng, men samtidigt så röstade vi med, förtidsröstade då alltså.. Så nu är det klart så slipper vi tänka på det på söndag. =)

Två dagars ledig framför mig nu, då jag precis lämnade in matte-uppgiften, den om en barnbok. Får reda på tentan imon med, ska bli spännande att se om jag räknat rätt!
Imon är det djursjukhuset som gäller. Zano har kattsnuva o har haft det sen han kom hit, o eftersom han fortfarande har det ska han nog få antibiotika. Så imon är det hälsoundersökning på bägge katterna som gäller (fast inte förrns klockan tre). Tyckte det var bäst att at det på båda två även om inte Cino visar minsta tillstymmelse till att va sjuk. Men eftersom ingen riktigt vet vart de kommer ifrån o så så är det nog lika bra. Så då ryker där lite pengar till ur kassan =(

Men snart kommer skatten =D

Ha en skön kväll!
Hejs

1 kommentar:

Theresa sa...

Haha, kul lärare ;) Synd jag missade utställningen. Nej, jag ska bara till Öland en knapp vecka för min lillasysters student. Sedan ska jag hem till Lund igen och jobba några veckor på "min" förskola. Det blev inte så mycket jobb som jag (och chefen) trott, eftersom fler barn än de räknat med skulle vara lediga, så jag hinner några ledighetsturer till Öland också =) C och jag har ju inte en enda ledig vecka tillsammans i sommar, så... =P Ska du jobba i Nydala eller? Kram