29 november 2009

I like advent

Ljusstakarna är uppe, stjärnorna är uppe. Lyktan på balkongen lyser och adventsljuset är tänt.
Julgardinerna är uppe o lägenheten är städad. Skönt såhär på söndagseftermiddagen.
Me really like.

Imon är det älskade Åsas födelsedag! Jag klantade mig rejält idag, eller det gjorde jag egentligen inte men det höll på att bli klanterier totalt (fast det slutade iofs med det ändå sen). Skulle ju skickat ett i fredags om jag hade tänkt, men kom på det nu i eftermiddags. Tjugo i två sprang jag bort till postlådan, glad i hågen. Men icke, tömning månd-fred 14.00, lörd-sönd tomt. Jaha. Där sket det sig. Men det kommer dagen efter o jag ska ändå ringa imon.

Blir nog en lugn kväll ikväll, kanske lite paketinslagning för att gömma dem innan familjerna kommer ner nästa o nästnästahelg.

Hejs

Inga kommentarer: