8 november 2009

Pang i bygget

Det smäller o dånar där nere i trappen hela tiden. Undrar vad de håller på med egentligen. Igår (läs: för tredje lördagen i rad) va det en familj som flyttade hela dagen o när jag gick o la mig bar de fortfarande ut grejer.. Framåt 00 så smällde det som en raket nere i trapphuset o när Magnus kom hem i morse då va dörren/porten saboterad. Går inte att öppna varken med våld eller med tagg. Det är nog det som låter där nere, folk som försöker ta dig ut. Som tur är så finns ju källardörren ;)

Tog mig visst en sovmorgon idag med =O Sov länge, o vaknade vid samma tid idag, nästan pinsamt, jag som aldrig brukar sova länge.. Men men, gjort är gjort o jag är iaf effektiv när det gäller läsandet idag. Har redan läst typ trettio sidor på en halvtimme. (Men måste ju ha lite paus med o då passar jag på här).

Blir nog inget speciellt idag, mer än städning, rensning av hylla o kanske en promenix.
Känns som att veckan vi har framför oss jag o L kommer gå fort, fortare än tåget. Har nåt konkret att göra utanför detta husets väggar alla dagar utom onsdag. Intervjuer månd, torsd o fred o på tisd är det skolan som gäller.
Kommer nog känna viss stress tror jag, med tanke på att vi ska köra hem till vackra Småland på fredag, o innan dess både packa o tvätta. O allt annat som hör arbetet till.

Hejs

1 kommentar:

chyzz sa...

Hej.
Har du läst extra snabbt när det gäller din utbildning? hur gjorde du det i såfall? Vart, lund?

Men du blir grundskollärare då?

Nyfiken bara :P