7 november 2009

Jätteglad gubbe =D

Har precis klippt sönder min ljuskrona som jag gjorde i tredimensionellt. Kanske inte den gladaste gubben efter det men man måste resonera lite ärligt ibland. Den är helt vinglig (även om ja inte sa det på redovisningen) o jag tror faktiskt inte att den kommer komma till användning som den var, isf hade jag varit tvungen att ändra på en hel del, o det vet ja inte om jag hade fått för mig att göra. Då vill jag hellre få en med bra stomme som man själv kan pynta sen =) Vet att de hade en på Panduro innan men den kanske har försvunnit. Ljuskronan är ett minne blott men pärlorna sparade jag - de kan ju alltid va bra att ha till kommande projekt ;)

Vi var nere på Triangeln innan Magnus o jag. Skulle lämna tillbaka (läs:byta) den väckarklockan han fick av mig i födelsedagspresent för helt plötsligt slutade utetermometern att fungera. Så gick en vända på Clas Olsson, men hittade inget annat än just klockan. Men vi hade ju ett mål till där nere, nämligen Lagerhaus. Mest bara för att titta, se om de hade golvljusstaken där nere, vilket de ju hade. Vi tog oss en runda i butiken, o hittade en jättefin fruktskål, o jämte den vad står där om inte en likadant mönstrad rund burk som den som vi har kaffe i. Jah, o sen gick vi väl tio steg till så hade de presentpapper, med erbjudande. Så ja det fick bli fyra pappersrullar med. O så då till slut min golvljusstake-kandelaber i silver. Köpt för födelsedagspengarna från förra året. Den som spar hon har när hon vill köpa nåt DYRT =P -Lycklig =D (glad gubbe).

Städning o rensning pågår fortfarande, ett par jeans till åkte i slänghögen efter kortet var taget. Ett par åker ner i källaren som "jobb-byxor" (man vet ju aldrig när de kan tänkas behövas). Så där va lite borta till. Ljuskronan har jag som sagt rensat ut, vart ska jag börja nu?

Får bli en kväll framför tvn, kanske lite läsande (skol-läsning) men det kan jag ju ta imon med. Körslaget o Robins står iaf på listan för kvällen, egentligen också att laga varm smörgåstårta, men vet inte om jag är så sugen? Jo kanske ändå.

Hejs, med hopp om en skön lördagskväll!

Inga kommentarer: