24 november 2009

Tiden går och klockan slår

En gammal dansbandsdänga som jag ÄLSKADE när ja va yngre.. Kommer verkligen inte ihåg vad dansbandet hette men det av en tjej som sjöng, stod på fodralet av nån absolut dansband eller nåt invirad i nån sjal i vintermörkret.. Haha vilka minnen som bara kom till mig =P

Har fått tillbaka min röst, även om den inte låter alls som den brukar göra. Magnus skyller det på att det är hans röst jag tagit. Han är hes, hostar, ont i huvudet, allmänt slö o ont i halsen. Är det min skit han fått mån tro? Han som inte alls skulle bli sjuk, o absolut inte få svininfluensan. Jag hostar fortfarande men är glad att jag iaf till viss del återfått det som ska kallas för min röst.

Dagarna rullar på ofantligt fort. Igår va Lousie här hela dagen o vi läste o skrev om, läste o skrev om vår text. Idag har vi tillagt lite på våra intervjuer och observationer som vi helt enkelt inte hade pallat skriva innan o skickat in det till handledaren. Imon blir det möte, hoppas han gillar det. Vi känner ju oss snart klara så det är bäst för han det ;)
Har skickat hem det till mamma o pappa o en hel massa andra för att få lite respons på det, får väl se om det är någon som pallar läsa =P Nån annan som vill?

Mamma o Pappa, Mormor o Morfar hade ystat ost i lördags, saknar verkligen att inte vara hemma just den dagen på året. det va så mysigt när alla steg upp tidigt o så kom mormor med mjölk o Lisbeth med grytan o så börjades det. det var verkligen starten på att börja bygga upp mot julen!
Magnus o jag har planerat vår adventskalender klart idag. Haha jag fick den roliga starten på måndag o tisdag när han jobbar med att kliniskt ren-städa toan o köket =P Haha men nån måste juh ;)

Tog oss en sväng ner till triangeln, Magnus jag o Louise i eftermiddag, kände ändå att vi inte kom nånstans. L köpte en jättefin stjärna som de ska ha i fönstret. Haha vi köpte inflyttningspresent till dem med, en inflyttningspresent som L tyvärr redan vet vad det är =P Haha men det är så när man kommer på saker man ska köpa o så kommer hon på samma. Jag o Magnus köpte en julklapp till till vår "lilla" samling, i år är det faktiskt jag som köpt flest klappar än så länge. Men har bestämt att vi ska ha en inhandlingsdag i nästa vecka. Nice. Vet på ett ungefär vad ja ska köpa till alla andra, men inte till L o inte till Magnus. =O

Ikväll blir det nog tittande på Ullared, eftersom vi inte var hemma igår, men så är det ju Äntligen hemma med, så det får det nog också bli =)

Imon är en ny dag, med handledarmöte och mer skrivande, kanske en tur på stan men tror nog att den får vänta tills nästa vecka när L har varit i Ullared, ännu en gång, 2ggr på två veckor det är nästan fusk..
=P

Hejs

Inga kommentarer: