21 maj 2009

Avloppspanik

Jag har dock inte haft det.
Men när ja kom hem efter fotbollen igår så stod den stora G4Sbilen här utanför, de var nere i källaren o nog tyckte jag att det luktade sopor när jag kom in. Klart man undrar vad som står på så när de gick ut genom dörren kollade ja på dem, men fattade inget. Skulle ge katterna lite nytt vatten, men tji fick jag för det vara alldeles tomt i rören. Sen kom OKAB (så då var det fastställt, det var nog nåt med vatten). Bara några minuter senare dök avloppsakutens jourbil upp.. O direkt började de suga ut vatten. Bilen stod o brummade till tolv tror ja, sen körde den iväg men OKAB var kvar, till 4.20 imorse. Stackars dem, vilket slit att jobba så hela natten. Har ingen aning om vad det var men vattnet kom iaf tillbaa igen då vid 4.20. Så nåt med vatten o avlopp var det ju. Inte alls bra i ett hus med 99 lägenheter =/

Fotbollen gick inget vidare, inte för MFF iaf. För mig gick det bra. Vi stod som apor i en bur i vaktade två dörrar men var också ute o vandrade i korridoren o kollade lite på matchen. Spännande ju!
Men fick ju inte sjunga för Ofere, hade inte samma plats. Men hmm ja sjöng med klacken i "tunn som en rögad ål, ändå så gör han mål. Agon Mehmehti, Agon Mehmehti.." ist ;)

Idag har ja städat mest hela dagen. Tog oss en tur ut till Mamma o Pappa som är på campingen i Lomma. Men det blev bara en snabbis eftersom mister M sen skulle iväg o jobba. Så nu sitter jag här hemma. Har skrivit klart processdagboken, till dagens datum, men inget didaktiskt än. O så skriver jag ju här. Ska alldeles strax äta tror jag minsann, men vet inte alls vad jag vill äta. Är egentligen sugen på lite fil, men tror nog att Tempo har stängt o hmm ja kan likaväl äta macka.
Eller vänta..
Kanske risgrynsgröten som ligger i kylen fortfarande är redig? Måste undersökas nästan på direkten!
Imon blir det Svågertorp (nytt bilbatteri till husbilen), Entré (mest för att äta), o sen grillning o förhoppningsvis solning i Lomma fram till kvällskanten. Tänkte ta med mig Skipbo med, så vi har nåt att spela på kvällen =) På lördag har vi diskuterat om vi kanske ska åka till Ven. Men det beror lite på väder, vind och humör =)

Hejs
(- o missa nu inte BONDE ikväll)

Inga kommentarer: