19 maj 2009

Solsken =)

Äntligen har jag haft en eftermiddag över, en eftermiddag över till att bara sitta/ligga ute i solen på gräset! Jag slutade vid tolv (kvart över eftersom tanten som vanligt drog över) o cyklade i ilfart ner till Hansa för att se om de hade tröjan som Laila hade på sig där, eftersom den inte fanns i Burlöv o de aldrig ens hade hört talas om den. O mycket riktigt, där hängde den! Så glad jag blev =D Kom fram o hittade en XS o en S, tog båda o gick in i provrummet, tittade på prislappen som skulle stå på undefär tvåhundralappen, då ser jag nåt rött. Jag tittade lite närmare.. HALVA PRISET - Jeey!! Jag kollade runt lite men hittade inget annat o sen efteråt gick jag ner på HM o provade byx-skjort-klänningen som jag hittade i lördags, men hmm jag vet inte vad ja tyckte egentligen. Den är verkligen fantastiskt fin i färgerna o den är typ snygg på nåt sätt, den sitter perfekt, men hmm det är en byx-skjort-klänning (som man måste ta av sig helt om man ska gå o kissa) och den kostar 300kr =/. Inget bra pris för en fattig student. Så jag gick ut till cykeln igen o cyklade i ilfart hem till den färdiga maten (fläskfilé o potatis m sås). När vi ätit klart gick mister M drekt iväg på möte. Jag skrev ut lite papper, sen tog jag mitt täcke (inte det ja har i sängen) o gick ut o la mig på gräset. Så underbart skönt! Jag läste Mamma Mu får ett sår (inte frivilligt utan som skoluppgift) o började skriva lite om den. Nu har jag kommit in o har suttit litegrann o skrivit processdagbok, nu är jag snart äntligen ifatt! Ska alldeles snart hoppa in i duschen innan det blir mat-tajm o telefonsamtal till mams o paps angående deras resa hit ner (kanske)..
Ska till skolan även imon, 10-12, riktiga lyxtider. Sen blir det hem o äta o tvätta o sen iväg på fotbollen. Mister M ska inte med, han ska jobba. Men ja ska nog klara mig själv. Hoppas, hoppas ja får en liknande plats som jag hade förra gången, den va nice =)
Sen efter det så är det ju Jesusflygarhelgen! Skönt med lite "ledigt". Får nog ha med mig block o penna o papper till Lomma om vi ska va där hos Mams o Paps o sola o bara va. Låter kanske inte så lockande. Men måste man så måste man..


Hejs!



















Livsträdet innan det blev målat.. Syns ju inte heller på bilden men det finns en ljusslinga i botteplattan. Bild kommer på det färdigmålat och me ljus igång ;)

















Nålfiltning. en tavla och en tredimensionell sak som skulle få plats i vårt skrin















Vår gips-stad...

1 kommentar:

Märta sa...

grattis till ditt rea fynd...alltid lika gott. ha en bra långhelg och hoppas mannen din inte jobbar för mycket. kram kram