17 maj 2009

Vilken vecka!

En vecka med fullt upp. Skola varenda dag, även de dagar vi var lediga från Tredimensionellt pga mattekursen. O så lite jobb däremellan. Puh. Inte konstigt att det slog slint i hjärnan i fredags morse. Hade kollat schemat tre gånger, en gång precis innan ja gick o la mig i torsdags efter jobbet, men likförbaskat hade ja läst på a-gruppen, de skulle börja kl 10 o vi i b-gruppen kl 8, så när ja steg upp halv 9 på morgonen o såg på schemat att vi började 8 fick ja lite bråttom.
Vad vi gjorde mer i fredags? Hmm inte så mkt, M (eller mister M som han gärna vill bli kallad här på bloggen) gick till jobbet vid fyra o jag, hmm ja vad gjorde jag? Ja satt nog här vid datorn o krabbade lite med min processdagbok, o på Facebook, sen var det dags att äta o då kollade ja på film samtidigt som ja sen fortsatte att titta på efter Så ska det låta, men somnade mitt i o vaknade sen när den va slut.

Igår kom mamma o hennes arbetskamrater till Malmö, jag hoppades på fint väder o tog på mig nya skor o hade bara min tunna (otäta) jacka med mig i väskan, men hmm det spöregnade så gott som hela dagen från det att de kom tills de åkte hem. Ja va nere i stan med dem en liten stund o fikade på Café Mäster Hans o visade även några affärer, Tiger va en av dem. Va även inne på Indiska där jag själv hittade en typ klänning som egentligen mamma hittade men som ja inte riktigt fattade att hon ville ha förrns ja redan varit o betalat min..

Sen var det hem o äta o umgås lite med mister M innan han skulle gå igen. Vi kollade på Da Vinci-koden, men hann inte se hela så det har vi gjort idag, gud så lång den var! Men den va ju faktiskt ganska så bra. Det blev en film o luffarslöjdskväll för mig innan Eurovision drog igång, jag såg alla bidragen men så fort de var slut så sov jag mig igenom nästan hela röstningen, men som tur var så missade ja ju inte så mkt, det kändes ju redan som att Norge va på G när tretton av länderna hade röstat (för då tittade jag faktiskt).. Men ja gillar Norges låt. Jag gillar att han skrivit den själv, o jag gillar hans framträdande, ja hela hans personlighet, så positivt! Men visst det var många nadra som var bra med, Både Danmark, Island o Finland tycker ja låg långt över Sverige, men också Malta o Rumänien o Azerbadjan. De sa det på tv igår och jag är nog beredd att hålla med, det va ett ruskigt starkt startfält igår ;)





Nu ska mister M ännu en dag gå till jobbet, och jag ska väl förbereda inför morgondagens skola. Idag har vi varit o gått på stranden i Lomma, o köpte glass på Netto. O tittat klart på Da Vinci-koden, ja ska se klart filmen som ja kollade klart på igår, för den "hann" ja inte se klart, hmm vilka långa filmer vi väljer hela tiden. Men ja har bara tjugo minuter kvar på min film så jag får väl ta dem ikväll när ja äter eller nåt, får väl se om det kanske blir en film till ikväll, beror lite på vad det mer är på tv. Skulle behöva skriva lite mer i min processdagbok, skulle behöva diska o skulle behöva göra klart min luffarslöjd snart. Men vi får väl se vad det blir ikväll, egentligen skulle ja läsa inför littsem som är i veckna med men jag ORKAR faktiskt inte. Jag har bläddrat igenom den, hoppas det kanske räcker. Jag vet inte ens vilken dag det är eller vilken dag det är nån redovisning. Jag antar att både nålfiltningen och luffarslöjden ska redovisas snart men som sagt, jag ORKAR inte. Jag har matteuppgiften som ska göras och jag har även uppgiften här i tredimensionellt som ska göras. Men idag orkar jag inte, jag var duktig nog o la in o gjorde klart allt det andra som har med matten att göra i fredags. Processdagbok NU, (eller förresten, när mister M har gått)

Hejs!

1 kommentar:

Theresa sa...

Det låter som att det är fullt upp! Det är skönt att man kan se ljuset i tunneln nu, men samtidigt blir jag ännu mer stressad av att tänka på allt som ska göras klart på den korta tiden... Men, hm, det blir skönt när det är över iallafall! Kramar (och hoppas det löser sig med allt!)