24 maj 2009

Det regnar men jag vill sola

Fast jag kanske inte vill sola, inte just nu iaf. Men jag hade sett fram emot att kunna ta mina böcker och sätta mig ute på min myr-filt (som jag för övrigt inte hittade när jag var ute i tisdags, fick ta täcket ist) och läsa och skriva lite på mina alla arbeten.
*göra klart luffarslöjd (färdigt ikväll, tror jag)
*skriva klart processdagboken (snart klart)
*skriva didaktiskt i processdagboken (inte ens halvvägs)
*skriva matteuppgiften (bara börjat med inledning)
*skriva tredimensionella uppgiften (inte börjat)
*göra klart det stora projektet i skolan (knappt börjat)
*öva inför mattetentan (eerhm..)

Ja. Det är lite att göra, tyvärr. Får nog hoppa matchen på Onsdag. Men hellre hoppa matchen än att inte hinna klart i skolan. Mister M ska med till Gbg på matchen imon, så då ska jag sätta mig ner o skriva hela kvällen, när jag väl kommit hem. Får väl se när det blir eftersom det stora projektet är vad som står på tapeten i skolan imon. Ibland undrar jag för mig själv varför jag överhuvudtaget sitter och skriver blogg mitt i alltihop, men sen säger jag till mig själv att Frida, du är värd det här. Du behöver en paus ibland. Annars kommer du aldrig få nåt klart. Jag har haft en paus nu, efter att ha gjort mycket på min ljuskrona, och då skalade jag och delade på rabarberna vi fick av mamma o pappa o frös in dem. Så lite nytta har jag allt gjort. Nu ska jag snart sätta mig o försöka göra klart ljuskronan så att jag kan skriva klart processen för just den delen i dagboken.


Mamma o Pappa kom ner i torsdags o vi åkte dit efter det att mister M hade vaknat o vi hade ätit, men eftersom mister M skulle hem o jobba igen vid halv sex så åkte jag också hem o tur va nog det i regnet. I fredags kom de hit på fm o vi åke till Svågertorp o köpte ett nytt batteri till dem, sen åkte vi till Entré o de köpte skor o kläder, jag köpte ett linne och en skjortklänning på New Yorker, så nu slipper jag tänka på den där j***a klänningen på hm. Sen åkte vi till campingen o åt grillspett o grillad banan o sen spelade vi SkipBo =) De hade aldrig spelat det inna och det är nåt vitycker är kul mister M o jag ;)

Nu ska ja gå ut i köket o se vad mister M håller på med, kaske torka lite disk åt honom, sen blir det nog mat o efter det mer skoljobb.

Hejs

1 kommentar:

Theresa sa...

Tufft att det är så mycket kvar! Men det fixar du - det brukar ju som sagt rulla på när man väl kommit igång! Skipbo är jättekul ju! Jag lärde mig spela det för någon sommar sedan när jag jobbade på fritids, men har inte spelat sen dess - måste jag införskaffa ;) Kram