11 maj 2009

Glass i stora lass

hade vi hoppats på, när vi började göra glass efter lite handling i eftermiddag. Men så blev det kanske inte. Eller det vet vi inte än, men vi får väl se sen när den stelnat i frysen, kanske imon, men mer troligt på onsdag. (av den lilla anledningen att troligtvis både M o ja jobbar imon, jag ska jobba men M vet inte än om han ska..)
Har jobbat med gips i skolan idag. Först fick vi lära oss hur man gjorde gips o vad vi sen skulle göra. Det va lite gips över av det hon hade så ja o två till fick prova med att bara hålla det i handen tills det va stelt. Lite cool känsla. Först var det iskallt, sen blev det ganska så varmt, så att det blev alldeles skönt, o sen började det liksom lossna från handen.. Prova om ni aldrig testat, perfekt att göra med barn för att få dem att bara lugna ner sig lite. Läraren sa att hon brukar lägga gips i händerna på barnen o sen läser hon en saga under de tjugo minuterna som det tar för det att bränna, och sen kan alla barnen lossa det från händerna o så var det klart!
Efter det fick vi själva experimentera, jag gjorde en grej i sanden, en i en plastpåse, och en ovanpå en lerklump. Har verkligen ingen aning alls om vad som blir bra eller om nåt av det alls blev bra, men nåt ska det väl kunna bli iaf. Efter detta började vi med haha det roligaste. Vi ska skapa ett landskap i gruppen till de grejerna vi gjort o eeh vi skulle göra bottenplattan i frigolit. Vi skulle skapa en sjö hade vi bestämt så det var bara till att börja gräva o rafsa runt där i frigoliten för att göra ett hål. Fy vad vita o statiska vi var, men fy va roligt vi hade.
Tänk att det kan snöa inomhus i mitten på maj! konstigt =)

Imon blir det som sagt jobb på kvällen, 16.30-21 men innan dess ska ja till skolan. Först fortsätta med gipset och efter det projektarbetesplanering med L över lunch, sen får vi se vad som händer. Antingen om jag cyklar hem emellan skolan o jobbet eller om ja stannar kvar i skolan o gör lite luffarslöjd o sen cyklar direkt..

Ha en skön kväll.
Hejs!

Inga kommentarer: