3 maj 2009

Gårdagens hjälte - Glömd idag

Hittar nya saker att göra hela tiden än just det jag skulle behöva göra (läsa o skriva).
Just nu hamnade jag ju här till exempel.

Kollade på Robinson igår när det helt plötsligt började välla ut svart rök i en pelare ur kåpan som sitter uppe på taket i det andra huset. Ja ringde M direkt o frågade vad det var där uppe, o vi kom snabbt överens om att det är ett hiss-schakt, och att det KAN brinna där. (Fattar egentligen inte varför ja ringde han först men ville nog ha en bekräftelse på att det faktiskt kunde va brand. De som känner mig väl vet att ja ibland är lite överkänslig när det gäller rök). La på direkt o ringde upp SOS som skickade en bil (eeh nä... inte EN bil, tre bilar (brandbilar) en polisbil, till att börja med sen kom två till o en piket, en stor-ambulans o en insatschef som jag var helt säker på skulle ta våra fina "klot" som ligger i gräsmattan med sig när han körde ut på gräset för att hmm parkera (i typ 70km i timmen)).. De va säkert här på två minuter, jag hann inte ens tänka tanken att ja ju skulle springa ner o visa dem, så direkt när ja såg dem fick ja springa ner o instruera om var det var. ALLA barn i detta lilla område kom o skulle givetvis vara med, jag vädjade till några av dem att stanna kvar hos mig så att brandmännen fick arbeta själva o det gjorde de faktiskt. Sen började det ryka ut ur källaren med, det var soprummet som var "påtänt", antagligen nån idiot som slängt ner fimpar eller grillkol eller nåt annat. Så det var min goda gärning från gårdagen. Idag vet jag inte riktigt vad jag har för god gärning, i förrgår öppnade ja dörren åt en gammal tant som höll på att bli klämd.. Men den som lever får se, kanske den goda gärningen kommer så småningom..?
Konstigt förresten, så många som bor i både detta huset o de andra husen bervid att det inte va nån annan som såg det. Ingen fattade vad ja pratade om när de frågade vad som hade hänt..

Idag har ja mest lagat mat hela dagen känns det som, skulle ju egentligen jobbat men eftersom det inte va några barn så blev ja ledig ist, men måste ärligt erkänna att det inte gjorde mig så mkt. Först lagade jag mat på fm, kyckling, klyftpotatis o tzatsiki, o sen åkte vi till Ribban för att gå på promenad, o efter det har jag lagat varm banan med choklad i, blev så himla sugen på det när det va en som grillade det i torsdags kväll.. o gott var det, jag lovar ;)

Nu har M gått till jobbet o ja ska som sagt läsa egentligen, o skriva klart/sätta in bilder i min processdagbok, men jag vet inte om ja orkar, inte riktigt än. Ska allra först fixa in en massa låtar i mp3n som ja kan ha imon, ska till Helsingborg med M o alla andra matcvärdar i MFF, match. Ska bli spännande att va matchvärd på bortaplan. Men känner att under bussresan lär det nog behövas lite musik.. Eller?



Jag älskar verkligen denna, vill ha, VILL HA!

Hejs

Inga kommentarer: