29 maj 2009

Vilken hår-dag!

Med mattetenta o allt.
Hade inte lagt något alls i håret igår vilket gjorde att ja på riktigt hade en bad-hair-day. (inte för att det varit speciellt bra någon gång nu den senaste månaden men idag kändes det verkligen ännu värre). Men med vetskapen om att ja skulle till frisör M i em så gjorde det det hela mycket lättare =)

Cyklade till skolan o träffade gruppen innan det var dags för tenta. Vi gick in o skulle sätta oss, gick uppåt uppåt då vi inte ville sitta långt ner. Vi kom till rad sju o det tyckte jag passade då sju är något av ett favorit-tal för mig. Jag gick o gick en bit in på raden o vips så kom den, plats tretton. Yes tänkte jag, nu kan de ge mig vilken tenta som, jag är ändå glad att ha fått den bästa kombinationen av platser i salen ändå (det fanns inte tretton rader så kombinationen 13/7 hade aldrig gått att få) ;) Tentan blev gjord, dock var det bara en halvtimme kvar på tiden när jag gick ut. Vi köpte oss lite mat o tog med in på föreläsningen som skulle vara efteråt. God hamburgare med potatisklyftor från restaurangen. Efter föreläsningen gick ja ner till Xtreme o M, klipp + permanent började. Det slutade med en nästan gråtande M. Nä kanske inte så farligt men, hmm , det är kanske ingen hit att jobba med mitt glashår. Efter mycket diskuterade kom han fram till att han ville göra på några skumspolar, o mig spelade det inte så stor roll. Det blev nästan ingenting. Nu har han klippt lite o fixat det så fluffigt är det men inte lockigt. Det var hans första "misslyckande" (inte färdigutbildad helt än) så han tog det hårt, men vi sa allihop att det var ju en utmaning med mitt hår. Vi får väl se om det håller (det är det som är risken/poängen med mitt hår, glashår. Det bara åker av mig som att man sköljt av vattenfärg eller nåt) Men resultatet, om det håller eller inte, är till beskådning om en vecka.
Annars vet ja inte, uthärdar jag spolar en gång till, eller blir det kanske bara färg? Vi får se, vi får se..

Hemma var jag vid fyra eller lite efter, har suttit här vid datorn sen dess. Skriver ut lite papper till processdagboken, men också så har jag skrivit klart o skickat in skrivuppgiften =) Duktig flicka. Så nu är det BARA matteuppgiften kvar. O jag vill verkligen inte. Har ingen inspiration alls. O så fick ja förresten ett sånt mail från biblioteket att bokjäveln ska vara inlämnad på söndag. Men hallå (med skånsk dialekt).. Vem sätter ett inlämningsdatum en söndag? Eller är det inte den 1 på söndag?

Ska bli fint väder i ehlgen. Då ska jag njuta av att nästan vara klar (förutom matten då) o så hmm vet ja inte vad ja ska göra mer. Sola, sova o hmm mysa.. =)
Blev riktigt glad innan idag när jag fick sms från lovely Å. Hon klarade sin tenta o därmed är hon ledig nästa helg =) Så de kan också komma med, om nu Oskar också vill såklart ;)
O appropå tenta. Vi fick ju förresten facit på tentan, inte resultatet, men det kan man ju o andra sidan räkna ut själv =P O maxpoäng var 29. Jag räknade ut att jag har 27! Så höga poäng har jag nog aldrig haft på ett matte-prov. Nära men inte nära! Hade det varit på gymnasiet hade det nog närapå varit MVG, o Armend.. Han hade varit stolt han =)


Nu ska jag ta fredag.
Eller ja kanske ska skriva ut processdagboken..
Men annars så..

Hejs

1 kommentar:

Theresa sa...

Vad skönt att tentan gick bra! Visst var det kul med mattetenta? ;) Synd att inte håret blev som du hade velat - det är tråkigt ibland att ha hår som inte samarbetar, på ena eller andra sättet! Du kan få mina lockar så får jag ditt raka - deal? ;) (och den 1 är på måndag ;)) Ha en skön helg och ta det lugnt och så lycka till med slutspurten nästa vecka! Kanske blir så ändå att jag ska in till skolan på tisdag, så vi kanske ses! Kram