28 maj 2009

Besviken till tårna..

Ja ända från hårets topp till spetsen på lilltån.
Mister M körde mig till skolan idag för att ja skulle kunna ta hela min kartong med grejer med mig till skolan. Men givetvis glömde jag det mest otympliga (okej ljuskronan kanske inte heller är helt kul) att ta på cykeln hemma. Livsträdet.
Bad mister M komma o lämna det o hämta mig på samma gång innan han skulle till jobb. När han då anlände med livsträdet var det i två delar, ett hjärta o en bottenplatta. Jag blev så besviken. Halva min värld bara rasade. Som jag har jobbat med det, o verkligen jobbat för att få det att sitta bra på plattan o så bara får jag det i handen i två delar. Dessutom var grenar avbrutna. Jag som hade sett fram emot en helg där ja bara kunde ägna mina tankar åt teoretiska arbeten i både trdimensionellt o matte. Hmm nu vet ja att de inte kommer vara bara där. O jag som också hade sett fram emot att inte ta mig till skolan förrns kl13 på måndag o därmed träffa mister M innan jag går, men tji fick jag. Nu vet jag vad ja ska göra på måndag fm, BORRA. O den som set mitt livsträd (se bilder i förra inlägget) kanske kan förstå att hmm det blir inte lätt att borra. Det är hmm ganska så tredimensionellt om man säger så. O hur ska ja kunna spänna fast det i en bänk? eerhm, ja tror nog inte det går va? Tänkte be K om hjälp, får väl se om han är villig. O så får jag väl limma ihop trasiga grenar med limpistolen eller nåt..
Jag vet inte varför, eller jo kanske, men besvikelsen bara brer ut sig över hela mig. Nu tvättar jag o försöker skriva klart arbetet. Kan ju säga att det går sådär, bägge delarna. Hade en röja ed fläck på som jag nu tvättat 2 ggr utan nåt bra resultat, har ett linne som en annan tröja färgat av sig på som ja också tvättat, utan resultat. O ett par jeans som det kanske har gett lite resultat på. Men det ser ja nog inte förrns det torkat.

Nu är det snart dags att springa ner igen. Var det inte nyss jag var där? Hänga upp det sista innan det blir mat och dusch, dator (skriva) o tv. Vet bara inte vad det är på tv idag. Får jag nog kolla upp sen. Annars kan ja se avsnitt ett av barnmorskorna, de norska som ja kollade på igår, eller kanske en film för att liva upp kvällen.

Hejs =)

Inga kommentarer: