30 mars 2009

--

Så var man då igång igen, efter en hel helgs ledigt. =)
Känns ju faktiskt ganska så skönt att dte liksom inte blir för mycket slötid emellan för då blir man nog.. lite slö..
Började vid nio imorse, o höll på fram till tre.
Först var det lite allmän info o sen indelning i grupper. K o ja ville va i b-gruppen (för att den gruppen har bättre tider) men de blev genast för många där, så vi fick snällt stå över o va i a-gruppen istället. Sen fick vi rast o ja SPRANG upp till biblioteket, det va en bok ja visste att det bara fanns ett ex av så ja skulle ha den hade ja fått för mig. Det va även en annan bok som det bara fanns ett ex av o den skulle ja med ha =P Kom upp o sökte vart de fanns, sprang bort o hittade den första o sprang sen vidare mot nästa, men sprang fel (biblioteket är en kilometer långt om man springer runt hela, har ja hört) o så kom ja fram till hyllan o precis då gick det ut en man från den raden med en bok i handen, ja tänkte inte så mkt på det men när ja gick in där gick han in igen o sa till mig att "det va då inte lätt det här" o så stog han bara där o tittade när ja letade. Ja hittade boken (yes) tittade på den EJ HEMLÅN lyste väldigt rött framför mina ögon, ja tittade på hans händer, o där va den, boken JAG skulle ha. Han hade alltså varit där tio sek innan mig o tagit den, hade ja inte sprungit fel hade JAG haft den!!! Grr.. Men det va bara till att ge upp.. Ja gick lite moloket till utscanningsdisken o scannade min sen gick jag ner igen.. O så började vi.
Då hade lärarna kommit på att a-gruppen visst va alldeles för stor, 20st o i b-gruppen bara 15, så hon frågade om det var två som ville byta. Jag o Kristian va inte tillräckligt snabba, det va en tjej före.. Så frågade hon igen om det kanske var en till som ville byta så att vi blev jämnt (näe, inte bara en, båda!) men det va det inte. Så hon ställde frågan igen, men la till att det går ju bra om det är två som vill byta till också. Snabbt som ögat hann blinka va handen på mig uppe. Hon tittade sig omkring men höll på att missa mig så snabbt som ögat igen så sa jag "eeh, Kristian o Frida vill gärna byta grupp" o det fick vi. Så nu tillhör vi grupp b =) (med det bra (bättre) schemat)
Efter det började dagen på riktigt. Vi gick in i slöjdsalen o skulle bygga nåt stort, brett o högt av en massa små spillbitar som vi fick ta sönder o limma ihop hur som helst. Det va ju ett bygge i sig, men efter lunchen sen skulle vi bilda grupper o bygga ihop våra grejer, så de satt ihop. Vi fick även lite leksaker som skulle vara med, o efter det skulle vi bygga ihop en story och sen ta kort så vi kan göra en liten powerpoint-historia, som kan redovisas på torsdag. Har skrivit storyn om ödlan örjan o flygar-fanny, o tagit kort, men ska sätta ihopa det på onsdag sen innan vi har genomgång av alla redskap o maskiner men också introt till livsträdet.. =)

Det va min dag det
Har iofs varit på stan för lite inhandling av saker ja inte tänker nämna här av skälen att det är födelsedagspresent till en viss snäll liten flicka som fyller år idag =) Grattis än en gång ;)
Så det håller jag på o donar med nu, eller nu är ja nog klar men ja donade med det innan, efter jag hade kommit hem.

Hejs

Inga kommentarer: