21 mars 2009

--

Så har ännu en natt försvunnit. Men gud va skönt det är att få sova normalt, utan att de bråkar hela tiden. De rök dock ihop precis innan ja skulle gå o lägga mig igår, o det va inte dåligt vill ja lova. Cino kom ut från toa o skulle försiktigt gå in till mig i soffan. Zano satt där med mig o han va fan framme vid Cino innan han ens kommit in i rummet. Sen rullade de runt skrikandes o fräsandes nästan ända bort till köket =/ Hmm Zano fick sig nog en smäll tror ja för han va alldeles "slapp" efteråt, o Cino intog ett av sina gömställen (inte det i handfatet på toan utan det nya under skohyllan bakom alla skorna, som Zano förresten var väldigt nyfiken på i morse o bara va tvungen att knö sig in i o testa.) Vet inte vad det är med dem nu bara. Cino ligger återigen under skohyllan o Zano ligger här mitt på golvet, o sover. De brukar aldrig sova vid den här tiden, det brukar alltid vara bus nu. (o särskilt om husse sover) men men de får väl sova..

Steg upp en stund innan nio, det längsta jag sovit på väldigt länge. Men skönt var det. Så åt ja frukost o läste tidningarna (metro bostad från igår, o sydsvenskan från idag). Sen var det direkt på pluggandet. M ligger o sover så då får man allt passa på ;) Skrev klart motoriken (om man nu inte ska koppla den med för då får jag fixa om lite där. Det står ju att man ska ha tydliga kopplingar men det står ju faktikt också bara att man ska beskriva modellerna? Hur ska man göra?) Satte sen på datorn, insåg att det då inte var det lättaste att bara skriva allt i blocket, så jag skrev det på datorn istället. O sen nu började jag på rörelseförutsättningra. Har beskrivit hjärta o lungor hur de fungerar tillsammans, o kopplat till intervall. Tänkte ta ATP med. Men sen när ja satt o kollade i bevegelse-boken då slog det mig att det ju varit nice att beskriva musklerna o deras spänning + ATP istället, eftersom jag har just det med musklerna som inrikting på min avslappning, spänna o slappna av, men musker kanske inte är organ? O hmm kanske inte får ihop lika mycket då? Får nog allt ta o snacka med L sen, undersöka vad hon tycker =)
Snart får jag nog ta mig i kragen o gå ut i köket o laga lite mat, så den är klar när M ska vakna. Blir lite fisk med potatis idag. Känns inte så lockande just nu men har ingen fantasi att komma på nåt annat heller, fantasin går åt tillräckligt till tentan.

Ja längtar så tills denna veckan är över, det är så mycket på gång o som ska göras samtidigt som tentan ska skrivas. Nästa vecka däremot börjar den nya kursen. Ska läsa tredimensionellt hantverk (slöjd) o fick se bilder igår som L hade sen hon läste den i höstas. Jag vill verkligen komma igång nu! Jag har så mycket inspiration så det är inte sant. Tänk att ah en hel kurs med bara pyssel som ja älskar så! M kommer bli galen på mig när ja håller på här på kvällarna. men desto större anledning nu när det är skolarbete, o desto större chans för han att göra vad han vill =P

Hejs

Inga kommentarer: