29 mars 2009

--

Solen lyser, himlen är blå (nåja halvblå/halvvit)
Vad det är skönt att leva då
Högt i topp går allas humör
o det är det som susen gö
r ;)

Solen lyser till o från idag, så härligt. Väntar på att M ska komma hem (från Tyskland-över-dagen-med-killarna-resan där M skulle köpa cider o tuggummi o annat till mig, men absolut inget finns precis som vanligt när ja ska ha nåt). Sen kanske vi kan gå ut o gå? Har inte riktigt haft varken ork eller lust än. Känns som att idag verkligen är en sån ta-igen-sig-dag. Jag läste tidningen hur länge som helst i morse, den va ju hur tjock som helst, o nästan allt va intressant. Har diskat o kuckelurat på vad L ska få i födelsedagspresent. Damen fyller ju 24 imon =D Har dock inte tänkt ge henne paket imon, av iaf tre anledningar,
1 Hon är inte i skolan
2 Jag är i skolan
3 Mattias har sagt till henne att vara hemma
4 (oops) Jag ska fira henne en annan dag när vi har tid båda två (o ja har köpt paket =P)

Tänkte kanske å ut o se om det är varmt på balkongen, kissarna verkar ju tycka det så det kanske jag med tycker (?). Tänkte ta med mig min BILBO-bok som ja så gärna vill läsa ut så jag kan läsa en annan bok. Men också för att M säger att den är så bra (eeh, när kommer det där braiga?) o för att ja gärna VILL läsa Sagan om ringen böckerna med snart, för att FÖRSTÅ. Jag är nog lite speciell, men jag FÖRSTÅR faktiskt inte filmerna. Jag har nog inte varit inne i den där världen med trollkarlar o alver tillräckligt när ja va liten för att förstå. Visst Potter förstår jag, och jag gillar (så är det ju barn-böcker också) men Sagan om ringen har ja nog aldrig fattat.

Imon börjar nya kurser, (utom för vissa som får ha "inläsningsdagar" ändå fram till torsdag, det är fusk). Tredimesionellt hantverk/slöjd. Ska bli riktigt nice, o ja längtar verkligen tills det drar igång imon på morgonen. Även om veckan nog blir ganska tuff för att vara första veckan. Ska ha nån slags redovisning redan på torsdag som L säger inte är så stor, men inte förklarar vad det är =P Men men det ska nog gå bra. Hoppas på att hamna i samma grupp som K, vore verkligen supertrevligt att hamna i samma grupp igen. Har ju inte varit det innan mer än nu i lek, rörelse, hälsa. Även om vi gått tillsammans i nästan tre år..

Jag är så taggad inför allt skapande!

Ha en fortsatt trevlig söndag!

Inga kommentarer: