19 september 2009

<3

Jaha, hade så mycket jag hade tänkt skriva men nu är allt som bortblåst.

Har varit en riktig städ-dag idag. Direkt efter frukost började vi putsa fönster, sen har vi även diskat, dammtorkat allt, dammsugat o städat toaletten. Inte så ofta alltsammans händer på en gång men ibland så. =) Blommorna på balkongen har även fått ta plats inne igen. Uhu, då är sommaren slut, när de flyttar in =( Men jag ska vara ärlig o säga att jag längtar efter hösten, efter alla färgerna (som redan börjat dyka upp på våra träd här utanför) Jag längtar efter det ruggiga i vädret, faktiskt lite efter regnet (inte blåsten) o efter mörkret, även om jag egentligen inte alls gillar att vara själv i mörkret. Sen kommer ju ljuset tillbaka med alla ljus man tänder, o med snön som jag också hoppas kommer, o med alla adventsljusstakar o annat. Jag älskar hösten/vintern, (fast det såklart, jag älskar sommaren o våren med). O sen hehe är det ju så att ju fortare det blir höst o mörkt, desto snabbare blir det min o mister Ms födelsedag, dvs vi ska åka på Smålandsbesök, o så kommer det säkert Smålandsbesök hit till oss. Ju snabbare det blir höst ju snabbare blir det också mysjul. Ju snabbare det blir höst desto snabbare blir skolan klar. Ju snabbare det blir höst ju snabbare blir det mars, jag längtar till Thailand.

Sitter o försöker knåpa lite på min önskelista. Har faktiskt fler punkter på min lista än mister M redan =) o jag fyller ju faktiskt en hel månad efter honom. Men o andra sidan så måste jag ju med ligga lite före eftersom jag sen knappt har någon tid på mig att fundera över vad jag sen önskar mig i julklapp innan alla redan är ute o köper (om de inte till o med börjar innan).

Mister M sitter o vet inte vad han ska göra, kanske ska ut o gå en runda. Även om vi har hållt på o donat hela dagen med en massa. Men vore skönt med lite frisk luft. Var förresten på Mobilia en sväng igår efter det att jag hade kommit hem. Hittade inget alls, inte mister M heller, o det va faktiskt han som tyckte vi skulle åka. Eller jo. Vi hittade en lila kaffe-burk. En sån där man kan ha kaffe-paketet i utan att behöva hälla ut det, o så är det sånt "snäpp-lock" med gummi så att den är lufttät. Perfekt. O fin var den med =D

Imon ska vi till Oxie o hälsa på, blir nog lite eftermiddagsfika. O sen på kvällen är det ju äntligen dags för Ensam Mamma Söker igen! På måndag drar skolveckan igång med en studiedag =P vi ska sitta på EN föreläsning HELA dagen, om betyg o betygssättning. KAN ju bli intressant men jag betvivlar det. Har laddat MP3n med en massa musik o energi. O så blir det till att ta med ett helt kollegieblock att kladda i. =P

Hejs

Inga kommentarer: