2 september 2009

Allting är klart

Dagens schema är avklarat. Dock inget skolschema idag utan hemma-schema.
Nya pass
Registrering av träningskort
Tvättning
Läsning utav uppsats
Skrivande av kommetarer till uppsats

Det var dagens punkter det. Alla är avklarade, eller ja tvätten den håller ju på just nu. De andra maskinerna är inproppade och snart är det dags att mangla lakanen. Upp o ner, upp o ner hela em lång. =P Uppsatsen vi skulle läsa var intressant, vi skulle kritiskt granska den o det har jag minsann gjort. Efter maten åkte vi ner till drottningtorget o aktiverade mitt kort, vilket tog en evighet (iaf som det kändes) så imon blir det träning. Sen iväg till Polisen för att göra nya pass, mitt gick ut i Mars o mister Ms går ut i Juni, men det måste ju hålla i et halvår efter vi åker så då funkar ju inte hans heller, icke sa nicke.. Jag tjatade innan vi åkte om att vi kanske kunde åka ner till Entré då jag vet att de har jeans+top för 399 på Cubus. Mister M tyckte inte alls om idén för att han inte hade nåt som han behövde. Jag satte inte över några pengar. När vi sen gick ner för trappan innan vi skulle åka iväg. Vad hasplar han ur sig då? -Jag kom på att vi nog får åka till Entré ändå. Jaha. Nåt han skulle kolla på. Men snäll som han är (o efter lite tjat) så kom vi iaf in på Cubus ändå =P Efter mycket provande hittade jag ett par jeans (i jeansfärg för en gång skull, alla mina byxor för tillfället är i nån annan färg) o en topp med som jag gillade. En topp som kanske inte räknades som topp egentligen men haha jag frågade så snällt så jag fick den i priset =P byxornas vanliga pris var femhundralappen o tröjans 130, jag gav 399 för båda =) finfint för studenter det där! Mister M skulle absolut inte ha nåt, men innan ja hade hittat mina jeans hade han hittat två t-shirtar. När vi gick till kassan hittade jag ett linne (till honom) som jag tyckte va snyggt, han tittade sen började han leta. Det visade sig att de kostade 40kr/st o shortsen jämte 70kr/st normalpris typ 199.. Så det blev några stycken det för hans del ;) Passar bra till Thailand med rean som är just nu! Det lär ju inte finnas shorts o linnen att köpa i februari iaf.. =P

L va här igår efter skolan o vi planerade x-arbetet. Eller planerade o planerade. Vi gjorde en gemensam brainstorm (skolans namn på det hela), tankekarta (mister Ms o mitt), mindmap (fagrabäcksnamnet) whatever you want.. Kom på två grund-idéer som vi spann vidare på lite. Inget alls bestämt, får nog bli lite tänk o ytterligare ett sncak oss emellan, o kanske ett med handledaren, som vi ska få träffa imon. Något som har med "stökiga barn" att göra iaf.

Micron gick sönder i söndagskväll med förresten. Den funkade helt som vanligt, men det blev aldrig varmt. Mina mackor va säkert inne i en minut sammanlagt men lika stelfrusna var de ändå när de kom ut.. Så det tog väl en kvart eller nåt innan de va tillräckligt tinade för att ja skulle kunna sätta tänderna i dem. Igår blev det en ny. Shit va MediaMarkt är stort när man tänker efter. Lite konstigt var det med, de hade olika priser på dem på hyllan o där de stod, men kom ganska så billigt undan ändå. 699kr o då va det en sån som vi hade när ja va liten, med bara två rattar. Enkelt o bekvämt. Dock ingen klocka så jag går hela tiden o tittar på micron när jag är i köket (o stör mig fantastiskt på att där inte är nån klocka (jag har lite svårt för att läsa analoga klockor så finns det digitala väljer jag dem, så är alltså fallet i köket, jag väljer hellre en microklocka än den på väggen)).

Vi har fått Ellos med idag. Lite skumt var det allt. Fick mail på morgonen om att "ditt paket har precis lämnat Borås" o eeh kvart över ett eller nåt fick jag ett sms om att "nu är ditt paket på OKQ8".. Jag har väl aldrig varit med om maken förut. Snabbhet för en gångs skull. Så nu har vi fått se våra nya tallrikar (som vi ockå bett R o mamma att beställa, endast för att de va gratis.) Så nu har vi snart tolv, när mamma väl fått sina -våra- med.

Kommer in en bild på skor. Den är tillägnad dig Å =) Ni andra får såklart också titta.
Som jag skrev i söndags så följde jag mycket riktigt med mister M när han skulle hämta sina kläder från det nya företaget (som han för övrigt jobbar sitt första pass för imon). Jag gick på skopunkten medans han hämtade kläder o sen handlade vi mat tillsammans på Coop Jägersro. Måste nog säg att jag va lite skeptisk till de svarta först, kanske inte pga klacken, eftersom jag tror att ja faktiskt kan gå i klackar nu - man lär sig så länge man lever. Nä jag vet inte varför jag va skeptisk. Men nu är jag nöjd iaf! =)















Cino o Zano bjuder också på en liten vardaglig ret-lek..




















1 kommentar:

Åsa sa...

Tjusiga skor gumman! :)