3 september 2009

-duktigt-

Sovmorgon är skönt. Visst är det? En stor fördel med att plugga, okej med att jobba OB med men hm det är fler när man pluggar.. Inte för att jag är den som är morgontrött verkligen inte, det har jag en sambo som klarar av tillräckligt. Började vid 10 idag, första seminariet, diskussion om en uppsats vi läst. Hårt att börja med seminarium redan andra dagen (okej tredje vi va ju lediga igår med), men så är det när det är en del som ska gås igenom innan man kan börja sätta igång med allt annat. Jag vet inte varför men jag är INTE stressad. Inte än kanske jag ska säga. Jag känner nog att L o jag klarade av B-uppsatsen väldigt bra tillsammans, vi låg på samma ambitionsnivå, o kände nog båda två att vi visste hur den andra jobbade. Uppsatsen som vi skrev i specialpedagogiken verkar ju också ha varit en B-uppsats om man tänker efter o den gjorde jag ju med två helt (o)kända människor. Så om man tänker så ska det nog gå bra!

Cyklade hem i ösregn, hm ja det började när jag kom ut o slutade när vi satt o åt hemma sen, min byxor såg mer ut som läderbyxor än som bomullsbyxor när jag kom hem just pga att de var så blöta. Spagetti o Köttfärssås stod på menyn idag.

Efter maten tog vi våra träningskort o gick bort o tränade. Mister M <3 visade mig många av maskinerna, o jag kan kanske inte säga att jag direkt tog ut mig på just maskinerna o de fria vikterna, mycket för att jag ville se hur det funkade. Har ju inte varit på gym innan. Hmm vet inte riktigt vad ja ska säga om det. Jag gillade att kunna ta det i sin egen takt o träna de delar av sin kropp som man själv vill, men att gå på pass är ju mer socialt o KUL. Skönt att det kommer pass framåt slutet av månaden med =) Kanske tom kan få med mister M nån gång ibland, lite yoga eller aerobic kanske? Vore skoj!
Men jag kommer fortsätta gå till gymmet fram tills dess, men inte träna som idag tillsammans med mister M kanske mer att vi är där tillsammans o gör uppvärmningen o konditionen tillsammans, men styrkan klarar vi av själva. Blir lite tradigt att stå o titta på varandra när den andre gör hela tiden. Vi körde tjugo minuters kondition efter vi hade testat maskiner. Kondition som inte är det jag är fittast inom.. Hm o där behövs träning vill jag lova. 20minuter sen gick jag hem. Mister M kom lite efter. Men man får väl helt enkelt öka efterhand.
Kanske inte var det intressantaste att läsa? Skit samma nu har jag skrivit det..

Ikväll är det Unga mödrar på tv, o nåt annat vid halv tio på ettan som jag också ska se, men kommer inte ihåg vad det hette bara.
Nu går Zano omkring här o ylar, börjar bli dags för kvällsmat för dem tror jag. Förresten, de är stora pojkar nu, äter vuxenmat (okej till hälften utblandad med junior, men ändå)!

Imon blir det till att leta information, andra x-arbeten o artiklar om vårt ämne. Skulle åkt till Nydala o planerat praktiken men J hade fått ryggskott eller nåt så får ta det en annan dag..

Lördag blir det upp tidigt. Ska skjutsa mister Ms farmor o farfar till Öresundsterminalen. De skulle visst till Österrike. Man får ju ställa upp på di gamle ;)

Hejs

1 kommentar:

Märta sa...

Tjena tjena. Jaä rinte heller stressad med skolan just nu och det är skönt...Vad ska ni skriva om? Och vem är L som du skriver med. Vet jag vem det är? kram kram