17 september 2009

Torsdag är veckans sista dag

Ja nästan iaf. Det känns så. Skolveckan syftar jag ju på då.
Vi har ju (som tidigare sagt) simning alla förmiddagar i veckan, de tre första veckorna. Imon är det till på köpet så att barnen ska sluta redan kl 12, dvs direkt efter lunchrasten, o vi har planering från 11.20. Så hm så mycket bättre kan väl knappast en fredag bli? Eller jo förresten, den lilla detaljen att jag slutar ca 14 med, den är ganska så viktig o ganska så glädjande =)

Finns ju andra glädjeämnen med..
Träffade chefen på skolan igår (hon brukar hålla till där på onsdagar) o.. tss måste bara få ge ifrån mig ett litet glädjetjut först
-Iiiih..!
Det som jag bara trodde var ett kanske verkade igår vara ett JA =)
Grav-lediga C går på semester nu, o är sjukskriven från oktober. Sen är den min från när jag vill, dvs när jag kan/slutar =D Oh jag blev så glad när hon sa det! Det kändes inte så tveksamt längre utan hon sa rent ut att jag absolut inte fick boka nåt eller söka annat för hon skulle hålla den till mig. Till MIG =) Så glad!

Idag har vi haft matte, räknade i boken, det får ju liksom inte glömmas bort nu när vi är där, plus att de har simning. Hade elit-gruppen. Hur var det nu igen, är det godkänt med elit-klasser? Iaf gick det bra, de skulle räkna o när de va klara (om de blev det) kunde de få ett annat papper. Men sen efteråt, utan någon mall eller planering alls så höll jag en liten genomgång där med barnen o det kändes så bra. Jag visste inte alls vad ja skulle säga när jag började babbla, men det bara rann på o ja kände hela tiden att jag hade kontroll. De fick sig en genomgång på tavlan (som egentligen två av barnen höll i) o detta utan någon förvirrning alls. Kanske är det så att när man går sjunde terminen är det just detta som man ska kunna, eller iaf vara på väg in i. Att inte ha allt planerat, att kunna sväva ut, att kunna ta saker utan att veta det innan. Kändes skönt iaf efteråt, va stolt över mig själv på nåt sätt, ett steg längre i min utbildning o min egen utveckling. Eller nåt sånt iaf ;)

Mister M har sin sista jobbnatt på en veckan nu, måste ju plocka bort två pass varje månad o de passen ligger nu måndag o tisdag. Så nästa fredag ska han jobba igen. Skönt,både för han o mig tror jag. O nästa helg är det även jobbhelg för mig, söndag kväll iaf. inte så mycket men lite pengar i börsen gör alltid något ;) Snart är det ju dags för lön o csn igen, tänk va snabbt det går (o tänk.. jag har inte gjort av med mitt csn =), är bra att jobba/ha praktik/vara upptagen, då hinner inte pengarna slösas bort ;), iofs brukar jag inte göra av med hela mitt csn, men i våras låg jag lite taskigt till =P, tur då att mister M hade jobb iaf.. ).

Äggmacka med citron eller kaviar blir det ikväll (läs:om en liten stund) Jag är dödshungrig, vara bara broccolisoppa till lunch idag, o hm den hade skurit sig...

Hejs

1 kommentar:

chyzz sa...

har jag fattat rätt? läser du till lärare? när började du??

kram