14 september 2009

Hårdaste dagen ever

Verkligen inte.
Måste ju säga att det kändes rätt slappt idag, att vara ute på sjunde terminens praktik (är det inte helt sjukt egentligen, att det redan är den sjunde terminen, den som vi längtade o fasade så efter/inför för tre år sen!) o då sitta mellan åtta o elva o planera upp de tre (fyra) nästkommande veckorna, för att sedan äta lite lunch, ha klassråd (eller snarare prata med den nya tjejen i klassen) o sen ha lite engelska med nybörjarna i en ring på golvet med presentationen My name is Frida, what is your name (i väldigt sakta takt), o även med det lilla tillägget andra rundan, I am twentytwo years old, how old are you? Ja fruktansvärt ansträngande var den alltså denna första dagen på den sjunde o avslutande terminen. Tror nog dock att det kommer bli lite mer drag framöver. Även om det är tveksamt nu de första tre veckorna eftersom alla barnen har simning hela förmiddagarna (går från skolan 8 på morgonen o är tillbaka 11). Men vi får ju hålla i all undervisning som är på eftermiddagarna iaf. Det är ju skönt o skoj!

Mer ansträngning blev det vid hemkomsten. Vi gick direkt bort o tränade, så nu har vi gjort vår fitness för dagen. Har även haft hårinpackning i håret efter duschen, duktigt ;)

Igår när jag satt här i min ensamhet (ikväll är jag faktiskt inte ensam!) så började ja pyssla med julkorten, igen.. Eller förra gången så hant ja ju inte mer än börja förrns ja slutade igen. Då klippte jag bara ut själva korten men igår stämplade jag stämplarna o började fylla i dem. Ganska fint. Vi får väl se hur det blir när det blir klart. Har ju gardiner o sy o en annan present att måla med så får se om jag kanske börjar prioritera dem istället ;)

Nu är det dags att titta på färjan. Hade kanske egentligen varit mer intresserad av sveriges fulaste hem.. Men men det får vi (läs: jag) se en annan dag..

Hejs!

Inga kommentarer: