13 september 2009

Vanlig söndag?

Är det en vanlig slö-söndag idag, eller vad kommer hända?
Mister M ligger o sover, en o en halvtimme kvar sen ska maten stå på bordet =P
Vet inte vad vi ska göra sen, kanske blir det IKEA för att byta mattan, o köpa mer gardiner till J.
Kanske inte alls.
Vet iaf att det va riktigt skönt med sovmorgon idag. Vaknade första gången 05.20 idag (wow) då åkte Cino in på toaletten för att va där till mister M anlände 20 minuter senare. Sen va han lugn i 20 minuter till innan det va dags för hans andra toalettsittning för dagen. Zano kom sen o väckte mig med en buff o ett mhmeeu vid halv åtta, då va han hungrig så då fick de bägge mat i köket, men Cino klarade bara fem minuter sen gick han sitt tredje toalettsittarbesök till mötes (men han fick maten o lite vatten med sig in, så så himla tokigt var det nog inte) dock protesterade han genom att "städa" skålarna mot varandra till jag kom in o flyttade runt dem. SEN fick jag sova till tio i tio, innan Zano tyckte det va bra. (Cino har sen dess haft ytterligare en sittning efter att ha klättrat på hyllorna, vilket INTE va så himla populärt.) Nu springer han omkring här o ylar o gnäller. UPPMÄRKSAMHET kallas det visst.
Har fått reda på en mycket trevlig, men på nåt sätt otrevlig sak idag. Kanske inte så stor grej i mitt liv, men hm saknaden växer för varje period. Både hos mig o hos andra. Kommer ju bli en sjukt konstig jul iaf.. (o då inte bara för att mister M ska jobba mer än vanligt)..

Nä nu ska jag nog gå o börja med middagen (+ev diska samtidigt om det nu går). Söndags-stek med klyftpotatis o sås blir det idag. Spännande. Håll tummarna för att det går bra för det har jag minsann aldrig gjort förut.

Hejs

Inga kommentarer: