5 oktober 2009

Förgylld dag

Ts, ja nu fick dagen en liten guldkant.
Iofs har hela dagen varit bra. Gympa i skolan i tre pass, lät som en kråka efteråt, så hes, så hes. Sen hade vi fotosyntesen i eftermiddags. Hmm lätt med fotosyntesen J va ingen höjdare på den, det sa han redan innan o eeh jag..? Kanske inte så mkt bättre. En kvart in i lektionen insåg jag att jag inte hade en aning om vad jag ville få fram med det jag höll på med, haha så jag började rita på tavlan ;) O jag tog nog det fyra gånger, så att alla verkligen skulle förstå det här med alla olika gaser hit o dit. Fick till o med in klorofyll (så mina barn är nu itryckta en massa vetenskap). Ja de verkade fatta vad vi höll på med, o till slut så gjorde vi fototsyntesen, eller vi gjorde ett moln med regndroppar, en sol, ett träd med rötter, o så lite jord med lite daggmaskar i =) o satte upp på väggen.

Nu tillbaka till guldkanten..
Okej har nog flera kanter idag. Mister M hade ju inte gått till jobb när jag kom hem så det va ju lite guld i vardagen. Men det största kom nu när han gick o jag satte mig på Facebook. Tss. Igår så sa ja till mister M att det vore coolt att hitta hon som jag bodde hos i Neumünster när vi va där i sjuan. Men allra mest skulle jag vilja hitta LouisE som vi träffade i England =) Jag har letat o letat efter henne, o så idag så hade jag en vänförfrågan.. Från.. LOUISE! Tss jag blev så glad!

Nu är det duschning som gäller. O lite paketinslagning minsann.
Imorgon är en ny dag med utematte =)

Hejs

Inga kommentarer: