1 oktober 2009

Fixt o färdigt

Har haft mentorn på besök idag. Hade redan haft genomgången när hon kom, kanske inte så lyckat egentligen men skit samma. Hon såg mig inte i undervisande action men väl i action att se o hjälpa alla. Hade en genomgång med de i ganska exakt en halvtimme, o när jag sa att ja nu kan ni komma o hämta varsitt papper så steg hon in. =/ Men men..
Barnen blev helt nyfikna på henne, men jag förklarade o då bara satte de sig ner o fortsatte, skönt att de liksom bara accepterade. Lektionen i sig var väldigt lyckad. Jag tyckte det va kul, o barnen verkade tycka det av skoj med matte på ett annat vis. Lite kreativt sådär. =)

Imon ska vi plantera ärtor, haha det kan ju med bli lite spännande. En halvtimme är limiten för hur lång tid vi har. Men det ska nog gå bra. Så vi ska inte gå med till simningen, blir att vi får stanna o rensa upp efter de som har planterat o sen förbereda inför nästa grupp när de kommer.
O så är det planering sen, med nån smaskig mat. Blev tillfrågad om jag ville hoppa in på fritids med imon em. O haha tyckte nog allt att det va lite skoj att de frågade just mig =) Så mellan halv två o fyra är jag fritidspedagog med =P Så blir en lång fredag men o andra sidan blir det ju två o en halv timmes lön med =) Kommer ju ändå hem i normal tid.

Mister M har gått till jobbet o ja sitter o planerar presenter =P
De ska inte bara in i ekonomin, de ska in i min tidsplan med. När de ska inhandlas o slås in..
Ska bli spännande iaf =)

Sen är det snart jul. Det är ju sjukt. Men så härligt. Nu har det börjat, bitandet i kinderna när man är ute, de fina löven, mörkret så man får tända lampor redan vid 18. Myset är här. Jag älskar hösten o vintern!


Hejs

Inga kommentarer: