6 oktober 2009

Ny dag, nya skrik

Jah.. har fått skrika en del idag med. Har haft utematte hela dagen, men fick ha lite inslag av lek också ;) Lekte toalettpjätt (datten som man säger på riktigt) o så blev det -knack, knack är det nån hemma? Gud som de sprang, o kul var det. Jag sprang med, off course! =)
Ute matte är förbaskat skoj. Både för oss o för barnen. Men det va lite kallt. Synd att en del inte hade jackor o skor med sig, annars hade det nog varit ännu mindre klagomål. Gjorde minutleken, 36-leken o pratade om motsatsord, som de fick sen hitta i föremål. Eftermiddagen bestod i att leta efter gråsuggor, maskar o andra små kryp som vi sen ska bygga bo till imon, då de även ska få lite frukt att smaska på. Så ska vi sen se vad som händer ;) -I know, I know! =D

Körde hem direkt nästan efter att skolan va slut. Handledare J va på möte/konferens o jag ville hem innan mister M skulle gå till jobb, vilket han precis gjorde. O så ska jag ju planera idrotten själv med, så tänkte att jag ändå kunde göra det här hemma. Känns som att jag har mer material att jobba utifrån här än i skolan. Blir nog lite bollkontroll imon, först individuellt sen två o två, sen i grupp.. Har inte kommit så långt än, men nåt liknande blir det ;) Det är så förbenat tjatigt bara att göra samma lektion tre ggr efter varandra. Okej bra på ett sätt för man hittar saker mellan lektionerna hela tiden, vad man ska förändra men samtidigt är ju inte grupperna likadana, en del är lite sega i huvudet (ursäkta) o en del andra är kvicka som bara den. Men tålamod är en fiskares bästa vän, som Lottas pappa säger =)

Har fått en riktigt dålig nyhet idag o en som kanske kan ses som positiv men inte positiv enough för att någonsin överväga det negativa. Mister M pratade med "chefen" igår o får inte ledigt jul, eventuellt julaftonsnatt (till juldagen) men inte den till julafton. Så det blir ju just en snygg jul. Ingen S hemma o nu inte mister M heller. =( Too bad. Så nu är då frågan: vart ska jag fira jul? Här med mister M när han är hemma på dagen, eller åka hem o känna mig helt skyldig för att jag lämnar honom här nere helt själv (vet att han ju kommer på juldagens eftermiddag o att han ändå mestadels sover när jag är hemma). Men på ALLVAR, hur kul är det? Besviken.
Det bra va att han kan jobba in sina pass när vi åker till Thailand, så han slipper mista för mkt på sin lön, o att han slipper det mesta av tjänstledigheten. Men hallå, hur skoj va den nyheten idag då, när man fått reda på det andra? Eeh kanske inte så...

Nu ska jag diska innan jag gör nåt annat. Har mycket att göra ikväll. Ringa mamma o pappa, ringa L, planera, (diska), o kolla på tv.. =P



Hejs

Inga kommentarer: